Sökning: "eco labeling"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden eco labeling.

  1. 1. Exploring labeling for ecosystem services and biodiversity : a Q study with the German food-processing industry

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Andrej Hagenmüller; [2020]
    Nyckelord :agriculture; EU; food; label; multi-stakeholder approach; Q methodology; viewpoints;

    Sammanfattning : Agriculture contributes to the deterioration of ecosystem services and the loss of biodiversity. Policy measures to combat these problems are often ineffective. Eco-labeling can help to involve consumers for increasing the share of products addressing ecosystem conservation. LÄS MER

  2. 2. Framtida återvinning av solcellspaneler i Sverige – en kvantitativ analys och intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystem

    Författare :Anna Ouchterlony; [2020]
    Nyckelord :Solceller; solpaneler; kritiska metaller; materialintensitet; resurseffektivitet; metallåtervinning; kretslopp; cirkulär ekonomi; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In Sweden, the amount of solar power has increased and so has the amount of installed solar panels. The purpose of this paper is to analyze the current state of knowledge about the handling and future recycling of the obsolete solar panels, originally installed between 2009 and 2018. LÄS MER

  3. 3. Konsumenters betalningsvilja för Kravmärkningen : En analys av faktorer som påverkar konsumenters betalningsvilja av utvalda livsmedelsvaror

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Nationalekonomi

    Författare :Emma Aldén; Andersson Linnéa; [2019]
    Nyckelord :Nudging; elasticity; external effects; consumer behavior; willingness to pay; eco labeling; Krav label; Nudging; elasticitet; externa effekter; konsumentbeteende; betalningsvilja; miljömärkning; Kravmärkning;

    Sammanfattning : Kravmärkningen existerar för att främja ekologisk framtagning av livsmedel, märkningen har existerat länge och vuxit till att bli ett välkänt varumärke. Hur väl märkningen fungerar för att påverka konsumtionen är något som är värt att studera närmare. LÄS MER

  4. 4. En grönare Vårmarknad

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Matilda Hildingsson; [2019]
    Nyckelord :Toursim; sustainable development; Jamtlis; environmental certification; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The Swedish tourism sector is expanding. The turnover of 2017 ended on 317 billion SEK, which is an increase with 7,4 % from the year before (Tillväxtverket, 2018). Increased tourism and more events lead to a bigger impact on the environment while at the same time enhancement in tourism development. LÄS MER

  5. 5. Impact of green marketing on consumer buying behavior: The mediating role of environmental knowledge. : A quantitative study in the context of Pakistan

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekonomivetenskap och juridik

    Författare :Basharat Ali; [2019]
    Nyckelord :Green marketing; consumer buying behavior; environmental knowledge; eco-labeling; green advertising; green branding;

    Sammanfattning : Green marketi ng is aimed at directing a company‘s efforts to undertake the processes of designing a product, its promotion, pricing, and distribution in a way that can help to protect the environment. The current study is aimed at investigating the influence of green marketing practices including eco-labeling, green branding and green advertising on consumer buying behavior in Pakistan which is a developing country. LÄS MER