Sökning: "varumärke crm"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden varumärke crm.

  1. 1. "Vi säljer upplevelser" : En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Strand Henrik; Oskar Östlund; [2019]
    Nyckelord :Omnikanalstrategi; säsongsförsäljning; upplevelseekonomi; motorcykelbransch; touchpoints; CEM; CRM;

    Sammanfattning : Titel ”Vi säljer upplevelser” - En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi   Nyckelord    Omnikanalstrategi, säsongsförsäljning, upplevelseekonomi, motorcykelbransch, touchpoints, CEM, CRM   Forskningsfråga På vilka sätt kan motorcykelbranschen med säsongsbetonad försäljning använda sig av en omnikanalstrategi för att stärka sitt varumärke och skapa erbjudanden genom hela året?   Syfte Syftet med studien är att öka kunskapen om hur MC-branschen kan använda en omnikanalstrategi som hjälper motorcykelåterförsäljare att stärka sitt varumärke och öka försäljningen och sina erbjudanden under hela året oberoende av säsong.   Metod Studien har använt en kvalitativ forskningsstrategi med ett abduktivt angreppssätt. LÄS MER

  2. 2. Ett starkt varumärke – ökad tolerans

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ronja Tengblad; Olivia Lardin; Louise Johansson; [2018]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Ett starkt varumärke – Ökad tolerans? – En kvalitativ studie om individanpassad marknadsföring från ICA och Nelly.com ur ett konsumentperspektiv. Seminariedatum: 2018-06-01 Kurs: FEKH29, Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 poäng. LÄS MER

  3. 3. "Fashion never sleeps, so neither do we" : En kvalitativ studie som undersöker hur H&M:s varumärke återspeglas genom organisationen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Camilla Möller; Sandra Bergius; [2015]
    Nyckelord :Internmarknadsföring; H M; Employee Branding; Varumärkesidentitet; Design Thinking;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att anställa rätt personal och utbilda dem i varumärkets grunder och värderingar får en allt mer avgörande roll. Konsumenten påverkas av medarbetaren i butik och de är numera företagets viktigaste marknadsföringskanal. Genom att öka medarbetarens motivation och engagemang sprids varumärkets identitet till konsumenten. LÄS MER

  4. 4. SCRM genom Facebook

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Olivia Holén; Caroline Strömberg; [2014]
    Nyckelord :CRM; sociala medier; social CRM; word of mouth; Facebook; Customer relationship management; social media; social customer relationship management; word of mouth; Facebook; ICA Sverige; ICA Sverige;

    Sammanfattning : Idag är det nödvändigt för alla företag att fokusera på att skapa långvariga kundrelationer.Customer relationship management (CRM) gör det möjligt för företag att spåra kundersinteraktioner med företag. LÄS MER

  5. 5. Cause Related Marketing : En strategi för en Rosa framtid

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :CAMILLA SJÖBERG; INGRID LUDVIGSON; [2011]
    Nyckelord :cause related marketing; consumer behavior; brands; charitable organizations; marketing; konsumentbeteende; varumärke; välgörenhet och marknadsföring;

    Sammanfattning : I ett samhälle där det råder allt större konkurrens mellan företag och produkter, och då kunderna blir allt mer krävande, har Cause Related Marketing (CRM) blivit något av en unik win-win strategi. CRM innebär att ett företag tillsammans med en välgörenhetsorganisation skapar ett samarbete för att marknadsföra och sälja en produkt för välgörande ändamål och därmed nå ömsesidig vinst. LÄS MER