Sökning: "social customer relationship management"
Visar resultat 1 - 5 av 113 uppsatser innehållade orden social customer relationship management.
1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER
2. "How can tech startups enhance their customer retention and acquisition
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : This research emphasizes the role of social media in customer acquisition retention.Furthermore, it investigates insights that have the potential to benefit tech startups inshaping their strategies and effectively allocating resources to achieve consistentcommunication with their customer base. LÄS MER
3. TikTok, en förutsättning för dagens marknadskommunikation. : En studie om hur företag använder nya sociala medieplattformar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sociala mediemiljön är ständigt i förändring och det lanseras kontinuerligt nya plattformar som användare etablerar sig på. Syftet med studien var att undersöka hur företag använder nya sociala medieplattformar som marknadskommunikationskanaler, samt om företagens tidigare erfarenheter inom sociala mediemarknadsföring underlättar utformningen av marknadsföringsstrategier på nya plattformar. LÄS MER
4. Riding the Viral Wave: Generation Z consumer behaviour during viral demand in relation to Brand Management : A qualitative study on how to strategize brand equity management to prolong customer retention from viral demand based on Generation Z consumer behaviour.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Redovisning, Marknadsföring, SCM, Informatik och RättsvetenskapSammanfattning : Background: Following the development brought by the digital age, social networks and consumer behaviour has significantly changed. The network connectivity of WEB 2.0 enables information to spread at an accelerated rate to a wide scope, creating viral demand. This phenomenon presents an opportunity for brands to increase their customer base. LÄS MER
5. Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Kundrespons : En kvantitativ studie om SMMA, Varumärkesassociation och Kundrespons på den svenska energidrycksmarknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Varumärkesassociation och Kundrespons Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Författare: Alexander Persson & Thomas Diös Handledare: Katarina Arbin Datum: 2023 - januari Syfte: Sociala medier är en viktig kanal för företag att marknadsföra sig genom i dagens samhälle. Hur företag går tillväga i sin kommunikation på sociala medier är minst lika viktigt då det kan påverka kundens uppfattning och respons av varumärket, vilket kan vara avgörande för varumärkens framgång och överlevnad. LÄS MER