Sökning: "vem behöver lokal"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden vem behöver lokal.

  1. 1. Förtroende och säkerhet i publika moln : En undersökning av molnkonsumentens förtroende till molnleverantören

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Oscar Bergström; [2022]
    Nyckelord :Cloud computing; cloud; consumer trust; trust; information security; data security och service providers;

    Sammanfattning : Molntjänster i olika former har fått en allt större roll för IT-drift inom många organisationer. Framförallt grundat i det faktum att molnteknik bidrar till förbättrad drift genom tillgång till ökad skalningsförmåga, vilket möjliggör att organisationer på ett flexibelt sätt kan hantera snabba förändringar vid inkommande arbetsbelastning. LÄS MER

  2. 2. ADHD-begreppet ur ett specialpedagogiskt perspektiv : Hur arbetar lärare praktiskt i skolan när elever diagnosticerats?

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Gunnel Sundström; [2022]
    Nyckelord :ADHD; arbetssätt; kategoriskt perspektiv; relationellt perspektiv; specialpedagogik;

    Sammanfattning :   Syftet med denna studie är att belysa hur pedagoger och lärare arbetar för att ge stöd till elever som diagnosticerats med ADHD. Frågeställningen som jag ville besvara är kan man dela in lärarnas synsätt på eleverna i ett relationellt och kategoriskt perspektiv? Metoden var intervju och resultatet pekar i en viss riktning på hur lärarna arbetar för att hjälpa elever som diagnosticerats med ADHD. LÄS MER

  3. 3. Vem gör vad och för vem? : En kvalitativ studie om samverkan mellan skola och socialtjänst, kring barn som far illa eller riskerar att fara illa.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emelie Roos; Jolin Skogfält; [2022]
    Nyckelord :school; social services; cooperation; children who are harmed; interorganizational perspective; skola; socialtjänst; samverkan; barn som far illa; interorganisatoriskt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka vilka hinder och framgångsfaktorer yrkesverksamma inom skola och socialtjänst upplevde i samverkan med varandra kring barn som far illa eller riskerar fara illa, samt vad som gör att dessa faktorer upprätthålls. En kvalitativ innehållsanalys har använts för att analysera insamlad empiri från semistrukturerade kvalitativa intervjuer, med tre yrkesverksamma inom socialtjänst och två yrkesverksamma inom skola. LÄS MER

  4. 4. LOKALISERA - alternativa framtider sprungna ur lokala förutsättningar

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Jenny Lindberg; [2020]
    Nyckelord :hållbarhet; process; arkitektur; arkitektens roll; lokal utveckling; landsbygdsutveckling; Arvidsjaur; Glommersträsk; Moskosel; produktion; kultur; social hållbarhet; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : Vi lever idag i en värld vars system och strukturer tillåter oss människor att konsumera och producera långt över våra tillgångar. Om inga åtgärder görs riskerar vi oåterkalleliga förändringar i klimat och miljö som kommer att påverka förutsättningarna för kommande generationer. Klimatkrisen är global men vi måste agera lokalt. LÄS MER

  5. 5. Bedömning av utökat skyddsbehov för bärverk i Br0-byggnader

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Markus Jonsson; [2020]
    Nyckelord :Utökat skyddsbehov; Br0; bärverk; byggnadsdelar; ingenjörsmässig bedömning; EKS; byggnadstekniskt brandskydd; brandsäkerhetsklass; särskild bedömning; brandteknisk klass; Extended fire safety; building components; fire safety engineering; load-bearing resistance; structural fire safety; fire resistance class; fire safety class; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : När EKS 11 publicerades blev det krav på att i Br0-byggnader göra en särskild bedömning av byggnadsdelars skyddsbehov med avseende på deras bärförmåga vid brand för att avgöra om det föreligger ett utökat skyddsbehov för byggnadsdelarna. I de fall där det föreligger ett utökat skyddsbehov ökar de brandtekniska kraven som ställs på byggnadsdelarna, medan i de fall där det inte föreligger ett utökat skyddsbehov ska byggnadsdelarna ha samma brandtekniska bärverksklass som gäller för motsvarande byggnadsklass Br1 eller Br2. LÄS MER