Sökning: "vendela von"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden vendela von.
1. Trocaderos rebranding – från töntigt till trendigt : En kvalitativ fallstudie om varumärkespersonligheten som strategisk aspekt vid rebranding
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I studier om rebranding görs det ofta en uppdelning i en visuell och en strategisk aspekt, där fokus i huvudsak ligger på den visuella aspekten. Det som saknas i forskning om rebranding är den strategiska aspekten – bland annat en förändrad varumärkesperson- lighet. LÄS MER
2. Arkadien under uppbyggnad : Bilder av Sápmi och deras användning inom Sveriges koloniseringsprojekt under första halvan av 1700-talet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för idé- och lärdomshistoriaSammanfattning : The purpose of this thesis is to examine the images of Sápmi and the Saami people that existed among natural historians during the eighteenth century through the lens of Carl Linnaeus' Lapland journey 1732. It examines how these images were tied to the societal discourses of the time and if and how these images were used during the Swedish colonisation of Sápmi. LÄS MER
3. Choice Overload and Making Decisions for Oneself and Others
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Standard economic theory typically assumes that more is better, or at least not worse. However, there is growing evidence that when making decisions, more options can have negative implications such as decreased satisfaction or confidence for decision-makers. LÄS MER
4. An analysis of the determinants of Foreign Direct Investments to OECD countries
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/NationalekonomiSammanfattning : This study examines the determinants of inward foreign direct investment to OECD countries. The focus is on horizontal FDI. The purpose of the research is to contribute to the ongoing research, and adding value. This is done by using a dynamic perspective of time, and controlling for country-specific characteristics. LÄS MER
5. Kompetensutvecklings roll för motivation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Personalen är företagets främsta resurs och i butiker där personalen representerar företaget gentemot kunden blir positiva kundmöten en avgörande faktor för att skapa servicekvalitet och goda kundrelationer. Den växande konkurrensen med e-handeln leder även till att kundmötet blir allt viktigare för fysiska butiker för att kunna konkurrera och behålla marknadsandelar. LÄS MER