Sökning: "visitor industry"

Visar resultat 11 - 15 av 58 uppsatser innehållade orden visitor industry.

  1. 11. Know Your Roots : Towards New Perspectives on Travelling through Genealogical Mapping-Based Journeys: An Exploratory Study

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Orsolya Tóth; Tamara Tasi; [2022]
    Nyckelord :tourism; DNA tourism; emotion; behaviour change; responsible behaviour; tourist behaviour; connectedness;

    Sammanfattning : The current tourist behavioural trends and the increasing number of visitor nights can no longer be the main focus of the international tourism industry, as they harm the physical and social environment. However, in the current profit-driven economic and political systems, reducing the intensity of travelling seems unrealistic; besides, many people's livelihoods are dependent on the industry. LÄS MER

  2. 12. Garnfabriken

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Emilia Eckerlid; [2022]
    Nyckelord :trä; fabrik; glas; folkets hus; Eskilstuna; hybriditet;

    Sammanfattning : The Yarn Factory is a factory that produces yarn made from algae. The project is located 20 kilometers southwest of Eskilstuna, near a small community called Lista. In a previous project the site was altered so that an old lake was restored to its former state and it is by the banks of this lake the project is located. LÄS MER

  3. 13. Ivö besökscentrum

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Johanna Chieng; [2022]
    Nyckelord :vistor center; besökscentrum; naturum; vandringsled; naturreservat; ivö; bromölla; keramik; kristianstad; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : Between Kristianstad and Bromölla is Ivö, Skåne's largest island, which is currently unknown outside the region. On the northern tip of the island, a primary rock rises 134 meters above sea level, so-called Ivö Klack. LÄS MER

  4. 14. Webbdesign som väcker känslor : Ett verktyg för hotellwebbplatser för att påverka kundrelationer med Generation Z

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Kajsa Ojala Åkerman; Elinor Meijer; [2022]
    Nyckelord :Website; web design; web design element; visual impression; trust; satisfaction; loyalty; customer relationship; Generation Z; hotel website; Webbplats; webbdesign; webbdesignelement; visuellt intryck; tillit; tillfredsställelse; lojalitet; kundrelationer; Generation Z; hotellwebbplats;

    Sammanfattning : Webbplatser har idag mindre än en sekund på sig att göra ett visuellt intryck innan besökaren riskerar att gå vidare till en annan webbplats. I hotellbranschen där kundrelationer är högt värderat och det fysiska mötet i många fall har bytts ut mot hotellets webbplats spelar det visuella intrycket en viktig roll. LÄS MER

  5. 15. The Role of Cultural Heritage in Destination Development in Pandemic Times A case study of the city of Helsingborg, Sweden

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Rebecca Mattsoff; [2021]
    Nyckelord :Culture and Creativity Management; Culture heritage; Destination development; Covid-19; Open-air; Nature tourism; Sweden; Innovation; Social Sciences;

    Sammanfattning : The World Health Organization classified Covid-19 as a pandemic in March 2020 which led many countries to recommend social distancing, restrict the freedom of movement and to close everything except necessary services. Covid-19 related research focuses primarily on closures and interruption of cultural services and/or their digitalization. LÄS MER