Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 106 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. My Burning Glances : The Male and queer gaze in three short stories by Edgar Allan Poe

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Karin Faxén Sporrong; [2024]
    Nyckelord :The male gaze; the queer gaze; Edgar Allan Poe; Berenice: A Tale ; The Man that was Used Up ; The Man of the Crowd ; Den manliga blicken; den queera blicken; Edgar Allan Poe; Berenice ; Den förbrukade mannen ; Mannen i Mängden ;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to show the narrator’s use of the male and the queer gaze in three short stories by Edgar Allan Poe: “Berenice: A Tale” (1835), “The Man that was Used Up: A Tale of the Late Bugaboo and Kickapoo Campaign” (1839) and ”The Man of the Crowd” (1845). Through close reading of the stories, I show how the different gazes work, how they are used in the stories and what they lead to. LÄS MER

  2. 2. Tillgänglighet och användbarhet för synnedsatta på offentliga webbplatser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Rania Abd Alsalam Abo Aleneen; Jane Goman; Awan Aras Nouri; [2024]
    Nyckelord :Informationsarkitektur; användbarhet; tillgänglighet; e-tjänster; utvärdering; digital offentlig service; UX-design; synnedsättning;

    Sammanfattning : This study analyzes the accessibility and usability of Swedish Public Authority´s websites for people with visual impairments, this was done with an online-survey answered by 51 respondents (35 respondents with a visual impairment and 16 without). Based on their answers a manual review of one sample website was performed. LÄS MER

  3. 3. Autonomistödjande bilder - "en kunskapslucka" : En kvalitativ studie om bildstödets påverkan på klienters delaktighet vid utredningar i socialt arbete

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för socialt arbete

    Författare :David Ivansson; Ali Ahsani; [2024]
    Nyckelord :Visual aids; language barriers; autonomy support; multimodal communication; participation; social worker; caregiver; Bildstöd; språkbarriärer; autonomistödjande; multimodal kommunikation; delaktighet; socialsekreterare; vårdnadshavare;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker användningen av bildstöd i socialtjänstens utredande samtal med vårdnadshavare med begränsad kunskap i det svenska språket. Genom en kvalitativ forskningsansats, där intervjuer med erfarna socialsekreterare är centrala, syftar denna uppsats till att förstå hur bildstöd kan främja delaktighet, kommunikationens effektivitet, och bidra till en autonomistödjande process. LÄS MER

  4. 4. The Effectiveness of a Web-Based Multimodal Interactive Story on Upper-Secondary Students' Reading Comprehension in English

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Dakota Lagercrantz; [2024]
    Nyckelord :Multimodal; Interactive Story; Literature; Education; Pedagogy; English; ESL;

    Sammanfattning : The current study investigates the effectiveness of a multimodal interactive story, student use and perceptions of the interactive story, and one teacher’s beliefs regarding the use of multimodal resources in upper-secondary L2 literature education. The study aims to draw conclusions on the potential effectiveness of the tool, student interaction behaviour with interactive story, student perceptions on the tool, and teacher receptibility toward new multimodal tools. LÄS MER

  5. 5. Challenges and strategies of teaching swedish to low – literacy skilled immigrants

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Saba Monirzadeh; [2023-06-21]
    Nyckelord :Low-literate adult; teaching challenges; Swedish for Immigrants; Teaching strategies;

    Sammanfattning : Aim: The present study aims to investigate the challenges SFI teachers face when teaching basic Swedish to low-literacy skilled immigrants, and the strategies they implement to teach these groups. Particularly, this study looks for any indications of Vygotsky’s sociocultural theory (SCT) in the teaching methods used while teaching SFI to individuals who lack literacy. LÄS MER