Sökning: "volvo marknadsföring"
Visar resultat 21 - 25 av 35 uppsatser innehållade orden volvo marknadsföring.
21. SponsorSHIP – En identifiering av kritiska faktorer vid titelsponsring.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Abstract Title: SponsorSHIP – an identification of critical factors for title sponsoring. Author: Linus Alenvret-Larsson, Calle Hökby & Kristoffer Thuresson Tutor: Carl R. Hellberg, Pavla Kruzela Purpose: To identify and analyse critical factors for title sponsoring of global itinerant sport events in the multimillion category. LÄS MER
22. Volvo Trucks' Customer Value Proposition
Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : Title: Volvo Trucks' Customer Value Proposition Authors: Ekaterina Storubleva, Gregor Milosch, Christian Neumann Tutor: Erik Hunter Date: May 2009 Keywords: Volvo Truck Corporation, truck industry, customer value, value drivers, retail strategy, communication, relationship marketing Purpose: The purpose of this thesis is to evaluate the general composition of Volvo Trucks' customer value proposition in Europe and to examine possible ways of enhancing it using Volvo's retailing strategy as a tool. Background: The concept of customer value gains more and more importance in modern companies. LÄS MER
23. How purchasing practitioners use the Kraljic matrix
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Many manufacturing companies spend more than half of their sales turnover on purchased parts and services. A number of articles have been written and it has increased the interest and enhanced the understanding of how purchasing improvements can contribute to a company’s competitive advantage. LÄS MER
24. Att marknadsföra för planeten - En studie om bilbranschen och den gröna marknadskommunikationens effekt på konsumenterna
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats är att visa på hur företag kommunicerar för att möta den ökade miljömedvetenheten och därigenom åskådliggöra hur dagens miljöinriktade marknadsföring förmedlas av bilföretagen och uppfattas av konsumenterna. Uppsatsen utgår från kvalitativ metod i form av intervjuer genomförda med Volvo Personvagnar, Lexus Sverige och Audi Sverige samt fokusgrupper i Helsingborg, Halmstad och Lund. LÄS MER
25. Svensk etablering i Argentina : Analys av motiv, risker och framgångsfaktorer
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Min uppsats intresserar sig för svenska företag i Argentina. Möjligheten till god vinst gör det attraktivt för företag att operera på den latinamerikanska marknaden varför Argentina blir intressant. LÄS MER