Sökning: "volvo marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 35 uppsatser innehållade orden volvo marknadsföring.

  1. 21. SponsorSHIP – En identifiering av kritiska faktorer vid titelsponsring.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linus Alenvret-Larsson; Calle Hökby; Kristoffer Thuresson; [2009]
    Nyckelord :key words: brand; brand awareness; event; image; internal marketing; marketing; sponsoring; sponsorship; title sponsoring. nyckelord: evenemang; intern marknadsföring; marknadsföring; sponsring; sponsorskap; titelsponsring; varumärke; varumärkesmedvetenhet; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: SponsorSHIP – an identification of critical factors for title sponsoring. Author: Linus Alenvret-Larsson, Calle Hökby & Kristoffer Thuresson Tutor: Carl R. Hellberg, Pavla Kruzela Purpose: To identify and analyse critical factors for title sponsoring of global itinerant sport events in the multimillion category. LÄS MER

  2. 22. Volvo Trucks' Customer Value Proposition

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Ekaterina Storubleva; Gregor Milosch; Christian Neumann; [2009]
    Nyckelord :Volvo Truck Corporation; truck industry; customer value; value drivers; retail strategy; communication; relationship marketing;

    Sammanfattning : Title: Volvo Trucks' Customer Value Proposition Authors: Ekaterina Storubleva, Gregor Milosch, Christian Neumann Tutor: Erik Hunter Date: May 2009 Keywords: Volvo Truck Corporation, truck industry, customer value, value drivers, retail strategy, communication, relationship marketing Purpose: The purpose of this thesis is to evaluate the general composition of Volvo Trucks' customer value proposition in Europe and to examine possible ways of enhancing it using Volvo's retailing strategy as a tool. Background: The concept of customer value gains more and more importance in modern companies. LÄS MER

  3. 23. How purchasing practitioners use the Kraljic matrix

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Carl Fenson; Pär Edin; [2008]
    Nyckelord :Kraljic Matrix; Portfolio models; purchasing;

    Sammanfattning : Many manufacturing companies spend more than half of their sales turnover on purchased parts and services. A number of articles have been written and it has increased the interest and enhanced the understanding of how purchasing improvements can contribute to a company’s competitive advantage. LÄS MER

  4. 24. Att marknadsföra för planeten - En studie om bilbranschen och den gröna marknadskommunikationens effekt på konsumenterna

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Niclas Holmström; Christian Spangsberg; Joakim Bengtsson; [2008]
    Nyckelord :grön marknadskommunikation; marknadsföring; miljömedvetenhet; mottagande; förväntningar; uppfattningar gemensamt värdeskapande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats är att visa på hur företag kommunicerar för att möta den ökade miljömedvetenheten och därigenom åskådliggöra hur dagens miljöinriktade marknadsföring förmedlas av bilföretagen och uppfattas av konsumenterna. Uppsatsen utgår från kvalitativ metod i form av intervjuer genomförda med Volvo Personvagnar, Lexus Sverige och Audi Sverige samt fokusgrupper i Helsingborg, Halmstad och Lund. LÄS MER

  5. 25. Svensk etablering i Argentina : Analys av motiv, risker och framgångsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Karl Sandstedt; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Min uppsats intresserar sig för svenska företag i Argentina. Möjligheten till god vinst gör det attraktivt för företag att operera på den latinamerikanska marknaden varför Argentina blir intressant. LÄS MER