Sökning: "AGT"

Visar resultat 21 - 25 av 33 uppsatser innehållade ordet AGT.

  1. 21. Lindvalls kaffe : Viktiga bönor i fem generationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Jessica Borg; [2018]
    Nyckelord :kaffe; kvalitet; plats; lokalt; marknadsföring;

    Sammanfattning : Borg, J. 2018. Lindvalls kaffe - Viktiga bönor i fem generationer. Kulturgeografiska institutionen, Uppsatser, Uppsala universitet. LÄS MER

  2. 22. Hybridisering i statligt ägda bolag : En fallstudie av Lernia AB

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Elina van Huizen; Sara Olsson; [2017]
    Nyckelord :Hybridisering; statligt ägda bolag;

    Sammanfattning : Sedan bolagiseringen av statliga affärsverk och myndigheter har staten börjat äga aktiebolag. Dessa bolag har två styrlogiker, affärsmässighet och demokrati, vilket innebär att de både har ett vinstintresse och ett samhällsintresse. Bolag som har båda dessa egenskaper kallas för hybridorganisationer. LÄS MER

  3. 23. Kommunal revision : En studie om de förtroendevalda revisorernas oberoende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Josephine Hartsö; Nathalie Lervik; [2017]
    Nyckelord :Audit; Municipal audit; Idependent; Requirement; Impartiality; Criticism; Revision; Kommunal revision; Oberoende; Krav; Opartiskhet; Kritik.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Oberoendet inom kommunal revision är ett ämne som debatterats mycket under de senaste åren. Kritiken har kommit från flera håll men framförallt från media. Journalisterna menar att det inte är möjligt att med ett objektivt och opartiskt sätt granska egna partikamrater. LÄS MER

  4. 24. Du är vad du kör : Hur konsumenter identifierar sig med samt skapar relationer till bilvarumärken

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Jern; Olivia Kotiranta; [2017]
    Nyckelord :Självuppfattning; varumärkespersonlighet; kongruens; bilvarumärken; BMW;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har visat på att människor är mer benägna att konsumera produkter som har en varumärkespersonlighet som kongruerar med den egna självuppfattningen om de har ett tankesätt som är individualistiskt. Inom konsumtion av bilmärken har framförallt män ägt och använt bilar för att förstärka deras självuppfattning. LÄS MER

  5. 25. Vem är svensk? : En undersökning av olika gruppers diskussioner i relation till filmen Sveriges bästa svensk

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Tobias Forslund; Tagrid Alkhouri; [2016]
    Nyckelord :Swedishness; integration; humor; Sveriges bästa svensk; strategic communication; Svenskhet; integration; humor; Sveriges bästa svensk; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : In a multicultural society, questions like integration, national identity and swedishness become of immediate importance. The comedy-drama Sveriges bästa svensk was created as a contribution to affect the public debate on these issues and encourage people to think about what is swedish, and to break down prejudices that exist in the society. LÄS MER