Sökning: "Agnes Lindell"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Agnes Lindell.

  1. 1. Sambandet mellan CSR och varumäkeslegitimitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Agnes Hofer; Emma Lange; Paola Lindell; [2023]
    Nyckelord :CSR communication; consumer perspective; brand legitimacy; fast fashion; fast furniture.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research question: How does the communication of CSR strategies impact the legitimacy of fashion brands from a consumer perspective? Purpose: The purpose of the report is to examine whether the communication of CSR strategies influences the legitimacy of fashion brands from a consumer perspective. Methodology: The study utilizes a qualitative research approach based on three conducted focus group interviews, employing convenience sampling. LÄS MER

  2. 2. Hudkonduktans i relation till självrapporterad sensorisk irritation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Rasmus Åberg Lindell; Agnes Andersson; [2022]
    Nyckelord :byggnadsrelaterad ohälsa; kemisk intolerans; elektrodermala mätningar;

    Sammanfattning : Tidigare synsätt på självrapporterad kemisk irritation har utmanats. Definitioner har växt fram för att beskriva det tillstånd som upplevs vid patologisk gräns, dessa är bland annat:byggnadsrelaterad ohälsa (BRO) och kemisk intolerans (CI). LÄS MER

  3. 3. ”Hon fick ju ett bättre liv sen” : En kvalitativ studie om hur tolv elever i årskurs F-3 resonerar om den normbrytande versionen av sagan om Askungen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Agnes Lindell; [2021]
    Nyckelord :gender; critical literacy; didactic potential; children’s literature; student’s perceptions; norm-breaking; genus; critical literacy; didaktisk potential; barnlitteratur; elevers resonemang; normbrytande;

    Sammanfattning : Skolan har i uppdrag att aktivt arbeta med frågor som rör kön, jämställdhet, rättigheter och möjligheter. Vidare ska skolan ge elever verktyg till att kritiskt kunna granska könsmönster samt ge elever en förståelse för hur dessa könsmönster kan begränsa människors livsvillkor (Skolverket, 2019). LÄS MER

  4. 4. Och så levde hon lycklig i alla sina dagar... : En litteraturstudie om genusstrukturer i sagor

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping

    Författare :Agnes Lindell; Lovisa Törnebladh; [2019]
    Nyckelord :sagor; kvinnliga karaktärer; skola; genusperspektiv; normer;

    Sammanfattning : Hur framställs egentligen kvinnliga karaktärer i sagor och har dessa framställningar någon påverkan på barn i deras skapande av den egna könsidentiteten? Vi har utifrån forskning försökt besvara hur kvinnliga karaktärer framställs i traditionella sagor, samt hur barn uppfattar karaktärer i traditionella och i feministiska sagor. Då skolan har i uppdrag att aktivt motverka stereotypiska könsmönster och ge elever möjlighet till att finna sin unika egenart, anser vi att det är av hög relevans att studera hur de texter elever möter kritiskt kan granskas utifrån ett genusperspektiv. LÄS MER

  5. 5. Spårbarhet i icke kontinuerliga interna logistikflöden : En fallstudie på Valmet AB

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Agnes Lindell Stålbröst; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Idag ställs det höga krav på ett företags logistiska informationsflöde, och den tillgängliga litteraturen beskriver allt oftare vikten av att binda det fysiska materialflödet med dess tillhörande information i ett och samma flöde för att säkerställa en spårbarhet. Spårbarhet beskrivs ofta som strategiskt nödvändigt i alla produktionssammanhang detta till trots är många företag skeptiska till en implementering av en spårbarhetslösning till följd av den upplevda osäkerheten gällande avkastning och mängden olika val när det kommer till "olika teknologier, olika systemutvecklare och ingen enskild enda standard". LÄS MER