Sökning: "c- relationsmarknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden c- relationsmarknadsföring.

  1. 1. Hur påverkar kontantlösa banker relationen till kunderna?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofia Ågren; Nanette Brorén; [2013]
    Nyckelord :Cashless society; confidence in the banking; banking relationship with customers; cash management; cashless bank in Sweden; customer confidence; expectation; relationship marketing and customer relationship.; Kontantlöst samhälle; förtroende hos bank; bankernas relation till kunderna; kontanthantering; kontantlösa banker i Sverige; kundernas förtroende; förväntan; relationsmarknadsföring och kundrelationer.;

    Sammanfattning : Titel: Hur påverkar kontantlösa banker relationen till kunderna? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Sofia Ågren och Nanette Brorén Handledare: Per-Arne Wikström Datum: Juni 2013   Syfte: Syftet är att belysa hur förändringen med bankernas kontanthantering i Sverige påverkar relationen med deras kunder med anseende på kundernas syn till de nya bankkanalerna.   Metod: Denna uppsats har genomförts med en kvalitativ metodansats, detta på grund av att vi ville få en djupare förklaring och förståelse till det fenomen som vi studerade. LÄS MER

  2. 2. Unik genom varumärkesidentitet - en studie av boutiquehotells varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofia Karlsson; Frida Andersson Nerme; [2013]
    Nyckelord :differentiering och relationsmarknadsföring.; image; Nyckelord: varumärke; identitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Unik genom varumärkesidentitet - en studie av boutiquehotells varumärkesidentitet Författare: Frida Andersson Nerme & Sofia Karlsson Handledare: Christian Fuentes Nivå: C-uppsats Institution: Service Management, Campus Helsingborg - Lunds Universitet Datum: 2013 augusti Problemformulering: Ur hotellkedjornas standardiserade karaktär har boutiquehotellen vuxit fram som ett alternativ till det individuella. För att överleva på den hårt konkurrerade marknaden i London krävs en väl utförd differentieringsstrategi. LÄS MER

  3. 3. If it doesn’t spread it’s dead  : En kvalitativ studie över hur unga entreprenörer positionerar sig på marknaden och med hjälp av sociala medier sprider sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Anna Hoffman; Sandra Ahlinder; [2013]
    Nyckelord :Sociala medier; Entreprenör; Traditionell marknadsföring; Icke-traditionell marknadsföring; Word-of Mouth WOM ; Relationship Marketing RM ; Storytelling; Relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Abstract Title: If it doesn’t spread it’s dead - a qualitative study on how young entrepreneurs are positioning themselves in the marketplace and with the help of social media spreading their brand. (If it doesn’t spread it’s dead ­- en kvalitativ studie om hur unga entreprenörer positionerar sig på marknaden, med hjälp av sociala medier sprider sitt varumärke). LÄS MER

  4. 4. Facebook – en plattform för relationsmarknadsföring? : Hur resesamordnare använder Facebook som hjälpmedel i sin relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Erika Illerbrand; Linnea Granberg; [2012]
    Nyckelord :Facebook. Relationship marketing. Customer dialog. Word – of- mouth. Relationship; Facebook; relationsmarknadsföring; kunddialog; word- of- mouth; relation;

    Sammanfattning : Titel: Facebook - en plattform i relationsmarknadsföring? – Hur resesamordnare använder Facebook som hjälpmedel i sin relationsmarknadsföring. Nivå: C- uppsats i Företagsekonomi Författare: Linnea Granberg, Erika Illerbrand Handledare: Per-Arne Wikström Datum: 2012 maj Syfte: Syftet med undersökningen är att kartlägga hur resesamordnare använder Facebook i sin relationsmarknadsföring. LÄS MER

  5. 5. Relationsmarknadsföring inom modebranschen : En studie av kundklubbar, nyhetsutskick och den personliga interaktionen i detaljhandeln

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :OSKAR LJUNG; MICHAEL ÅKESSON; [2011]
    Nyckelord :CRM; mode; relationship marketing; fashion; retailing; relationsmarknadsföring; detaljhandel;

    Sammanfattning : Relationsmarknadsföring har idag blivit en central del i många företags marknadsföring. Kort sammanfattat är relationsmarknadsföring ett marknadsföringssätt som fokuserar på att etablera och utveckla relationen till kunden. LÄS MER