Sökning: "Amanda Hägg"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Amanda Hägg.
1. ”Barnen lär sig faktiskt något på fritidshemmet”
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : 2016 fick fritidshemmet en egen del i läroplanen och fick med det en högre status och legitimitet inom skolväsendet. I läroplanen står det att lärande, utveckling och omsorg ska utgöra en helhet i undervisningen på fritidshemmet. LÄS MER
2. Churn Prediction : Predicting User Churn for a Subscription-based Service using Statistical Analysis and Machine Learning Models
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : Subscription-based services are becoming more popular in today’s society. Therefore, any company that engages in the subscription-based business needs to understand the user behavior and minimize the number of users canceling their subscription, i.e. minimize churn. LÄS MER
3. Var är månen? : En intervjustudie om pedagogers uppfattningar av undervisning i naturvetenskap
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Föreliggande studie är en kvalitativ intervjustudie där syftet är att undersöka hur förskollärare respektive barnskötare uppfattar ämnet naturvetenskap i förskolan. Studien syftar även till att undersöka om det finns någon skillnad i hur de olika yrkeskategorierna uppfattar undervisning i naturvetenskap. LÄS MER
4. Programmering eller inte? : En läromedelsanalys av programmering i matematikböcker för årskurs 3 med inriktning på uppgifters kognitiva kravnivå och begrepp.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : I föreliggande studie söker vi, i form av en läromedelsanalys, kunskap kring hur uppgifter i åtta svenska läroböcker inom matematik för årskurs 3 karaktäriserar programmering utifrån dess kognitiva kravnivå och centrala begrepp. Den insamlade empirin analyserades kvantitativt med hjälp av en innehållsanalys. LÄS MER
5. Digital teknik i matematikundervisning : Användande, tillgång, kompetens och erfarenheter hos lärare i årskurs 1-3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : I föreliggande studie söker vi kunskap om lärares användning, tillgång, digitala kompetens såväl som erfarenheter och uppfattningar angående digitala verktyg inom matematikundervisningen för årskurs 1-3 genom en enkätstudie. Studiens data analyserades med hjälp av de kvantitativa analysmetoderna univariat analys och innehållsanalys. LÄS MER