Sökning: "Amanda Hägg"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Amanda Hägg.

  1. 1. ”Barnen lär sig faktiskt något på fritidshemmet”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Albin Kalén; Amanda Hägg; [2023-12-07]
    Nyckelord :Fritidshem; Vårdnadshavare; Lärande; Utveckling; Omsorg; Samspel; Pragmatism;

    Sammanfattning : 2016 fick fritidshemmet en egen del i läroplanen och fick med det en högre status och legitimitet inom skolväsendet. I läroplanen står det att lärande, utveckling och omsorg ska utgöra en helhet i undervisningen på fritidshemmet. LÄS MER

  2. 2. Churn Prediction : Predicting User Churn for a Subscription-based Service using Statistical Analysis and Machine Learning Models

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Amanda Flöjs; Alexandra Hägg; [2020]
    Nyckelord :Churn Prediction; User Churn; User Retention; Subscription-based Service; Machine Learning Models;

    Sammanfattning : Subscription-based services are becoming more popular in today’s society. Therefore, any company that engages in the subscription-based business needs to understand the user behavior and minimize the number of users canceling their subscription, i.e. minimize churn. LÄS MER

  3. 3. Var är månen? : En intervjustudie om pedagogers uppfattningar av undervisning i naturvetenskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Ann-Sofi Hägg; Amanda Stridh; [2020]
    Nyckelord :Naturvetenskap; förskollärare; barnskötare; fenomenografi; kvalitativa intervjuer; undervisning;

    Sammanfattning : Föreliggande studie är en kvalitativ intervjustudie där syftet är att undersöka hur förskollärare respektive barnskötare uppfattar ämnet naturvetenskap i förskolan. Studien syftar även till att undersöka om det finns någon skillnad i hur de olika yrkeskategorierna uppfattar undervisning i naturvetenskap. LÄS MER

  4. 4. Programmering eller inte? : En läromedelsanalys av programmering i matematikböcker för årskurs 3 med inriktning på uppgifters kognitiva kravnivå och begrepp.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Jens Karlsson; Amanda Hägg; [2019]
    Nyckelord :Cognitive demand; concept; programming; tasks; textbooks; textbook analysis; Begrepp; kognitiv kravnivå; läroböcker; läromedelsanalys; programmering; uppgift;

    Sammanfattning : I föreliggande studie söker vi, i form av en läromedelsanalys, kunskap kring hur uppgifter i åtta svenska läroböcker inom matematik för årskurs 3 karaktäriserar programmering utifrån dess kognitiva kravnivå och centrala begrepp. Den insamlade empirin analyserades kvantitativt med hjälp av en innehållsanalys. LÄS MER

  5. 5. Digital teknik i matematikundervisning : Användande, tillgång, kompetens och erfarenheter hos lärare i årskurs 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Jens Karlsson; Amanda Hägg; [2018]
    Nyckelord :Digitala verktyg; digital kompetens; matematikundervisning; nyckelkompetenser;

    Sammanfattning : I föreliggande studie söker vi kunskap om lärares användning, tillgång, digitala kompetens såväl som erfarenheter och uppfattningar angående digitala verktyg inom matematikundervisningen för årskurs 1-3 genom en enkätstudie. Studiens data analyserades med hjälp av de kvantitativa analysmetoderna univariat analys och innehållsanalys. LÄS MER