Sökning: "Amanda Lundberg"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden Amanda Lundberg.

  1. 11. "Det är en självklarhet för oss att hänga med i framtidens utveckling" : - En kvalitativ studie om ledares uppfattningar av krav, resurser och lärande i en organisatorisk digital förändringsprocess

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Amanda Andersson; Michelle Daunfeldt; Sarah Lundberg Pulli; [2019]
    Nyckelord :Digital change process; job demand; leader; learning; resources; well-being; Digital förändringsprocess; krav; ledare; lärande; resurser; välmående;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är den mest samhällsomvälvande processen sedan industrialiseringen och allt eftersom den ökar drivs förändringar fram i alla sammanhang, inte minst inom arbetslivet. Detta ställer krav på både lärande och välmående inom arbetslivet. LÄS MER

  2. 12. "Ett litet skrapsår - Vad gör det, barn måste få röra på sig" : Förskollärares uppfattning om barns motoriska utveckling i utomhusmiljön

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Amanda Lundberg; Emelie Sonesson; [2018]
    Nyckelord :Barns motoriska utveckling; Förskola; Förskollärare; Kognitiv utveckling; Kommunikation; Utomhusmiljön;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka förskollärares uppfattning om utomhusmiljöns betydelse på förskolan för barns motoriska utveckling. Samt en beskrivning på hur förskollärare önskar hur deras utomhusmiljö var uppbyggd på förskolan. För att besvara syftet genomfördes sex kvalitativa intervjuer med förskollärare. LÄS MER

  3. 13. Influencer Marketing : En kvalitativ studie om vilka faktorer som är viktigast vid samarbete på Instagram

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Amanda Lundberg; Amelie Wiklund; [2018]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Marketing; Word-of-Mouth; Brand-fit; Brand Congruence; Social Media; Celebrity Endorsement; Micro-Influencer;

    Sammanfattning : Användandet av sociala medier ökar kraftigt och har under de senaste åren blivit en viktig del i människors vardag. Detta ger företag en möjlighet att använda sig av sociala medier i sin marknadsföring och är en av de mest populära strategierna just nu är när företag samarbetar med influencers i sin marknadsföring. LÄS MER

  4. 14. Magic!, Learn English och den muntliga kommunikativa förmågan : En litteraturgranskning och jämförelse av två läromedel i ämnet engelskamed fokus på hur de främjar den muntliga kommunikativa förmåganhos yngre elever

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Amanda Lundberg; Emilia Tollbom Lindh; [2018]
    Nyckelord :EFL; läromedel; muntlig kommunikation; yngre elever;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur två förlagsutgivna läromedel för ämnet engelska i Sverige bidrar till att stimulera elevers muntliga kommunikativa förmåga, samt hur de två läromedlen förhåller sig till varandra utifrån denna aspekt. En enkätundersökning ligger till grund för vår litteraturstudie, där fokus har varit att bilda oss en uppfattning om vilka förlagsutgivna läromedel i ämnet engelska som förekommer för årskurserna 1-3. LÄS MER

  5. 15. Nyetablerade småföretagares upplevelser av inträdesbarriärer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Christensson; Fredrik Grotte; Fabian Lundberg; Amanda Welander; [2017]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att utifrån ett kvalitativt perspektiv undersöka hur dimensioner av den klassiska teorin om inträdesbarriärer relaterar till nyetablerade småföretagares upplevelser av etablering. Studiens resultat bidrar till analytisk generaliserbarhet som belyser hur de olika dimensionerna av den klassiska teorin upplevs av respondenterna. LÄS MER