Sökning: "André Hansson"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden André Hansson.

  1. 6. Järnväg på bro - Är det lönsamt att bygga järnväg på bro istället för på marken?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Utbildningar i Helsingborg

    Författare :Erik Hansson; André Rosengren; [2013]
    Nyckelord :prefabricering; barriäreffekt; höghastighetsjärnväg; underhåll; broförlagd; byggtid; ballastfritt spår; samhällsekonomi; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The thesis questions whether it is possible to justify an elevated railway solution instead of using cut and fill techniques. The report describes the construction techniques followed by different socio-economic effects such as maintenance, barrier effect and land claims. LÄS MER

  2. 7. The Value of Hedging

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Thorsheim; Karl-Fredrik Hansson; André Bergstrand; [2009]
    Nyckelord :currency derivatives; exchange rate risk; exchange rate risk exposure; value creation; underinvestment; financial distress; debt capacity; managerial risk aversion.; risk management; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate to what extent currency derivatives is value creating for Swedish firms, and if so, we aim towards determining the source of the value creation. The theoretical framework covers risk management theories regarding underinvestment, financial distress, tax incentives and managerial risk aversion. LÄS MER

  3. 8. Blind Date – En fallstudie kring relationen mellan reklambyråer och deras uppdragsgivare.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Forsman; Pelle Andersson; Andre Hansson; [2009]
    Nyckelord :Kreativitet; förtroende; relation; kommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka och öka förståelsen kring relationen mellan medelstora reklambyråer och deras uppdragsgivare samt hur informationsflödet dem emellan påverkar byråns möjlighet att producera ett utfall med hög kreativitet. Med en induktiv fallstudie där vi genomfört kvalitativa djupintervjuer. LÄS MER

  4. 9. Kärleken finns - den finns på nätet! En kvalitativ studie om nätdejting.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Anna - Lena Hansson; Nancy Naess; [2008-01-11]
    Nyckelord :nätdejting; relationer; identitet; interaktioner;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en fördjupad kunskap om människors egna erfarenheter av nätdejting. Vad som motiverar till att använda nätdejtingtjänster och hur de tjänsterna används. Fokus i frågeställningarnas ligger på vad som kan ses som positivt och negativt med fenomenet samt hur man flyttar ett möte till offline. LÄS MER

  5. 10. Beyond CSR - Global Corporate Citizenship

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Ask; Lövgren André; Johan Hansson; [2008]
    Nyckelord :Global Corporate Citizenship; Corporate Governance; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att med hjälp av de begrepp, vilka kretsar kring företagsansvar, utforska den nya typen av socialt ansvarstagande, benämnt GCC. Författarna lyfter fram tre svenska multinationella företag och undersöker hur de tar ett socialt ansvar i förhållande till GCC. LÄS MER