Sökning: "Anna Carlsson"
Visar resultat 26 - 30 av 125 uppsatser innehållade orden Anna Carlsson.
26. INTERCULTURALIDAD EN ECUADOR. Un análisis crítico de discurso de quince artículos de la prensa ecuatoriana
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : This thesis examines how the concept of interculturality is used in Ecuadorian newspapers. Newspapers are an important medium in the society when it comes to influence people's perception of the reality and can therefore be considered as an actor in shaping the public perception of the concept. LÄS MER
27. Pedagogers arbete gällande barns kunnande och förståelse för djur baserat på Reggio Emilias filosofi : En kvalitativ studie om pedagogers arbete med djur i en Reggio Emilia-inspirerad förskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : This study examine how pedagogues work to develop children's knowledge and understanding of animals based on the Reggio Emilia philosophy. To answer the questions at hand interviews with six pedagogues were held. This studies result showed that the most common approach of teaching was to use the forest. LÄS MER
28. The Dark Side of Emotional Intelligence within a Company Context : A multiple case study exploring the dark side of emotional intelligence within Swedish companies
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background:The society of the 21st century is shaped by a highly competitive environment and a vast amount of uncertainties. To stay competitive and up to date, people must manage other people and their emotions with excellence. LÄS MER
29. Att arbeta inkluderande : inkluderande möjligheter som skapar delaktighet för två elever i grundskolan som läser enligt grundsärskolans kursplan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka arbetet som klasslärare, speciallärare och elevassistenter gör för att skapa delaktighet och inkludering för två elever som går på två olika grundskolor och läser enligt grundsärskolans kursplan båda med intellektuell funktionsnedsättning och språkstörning och den ena eleven har även autism. Med stöd av observationer och intervjuer har lärmiljöns möjlighet för att främja elevernas delaktighet och möjlighet till inkludering utforskats samt vilka framgångsfaktorer klasslärare, elevassistenter och speciallärare beskriver som gynnsamma för inkludering av elever som studerar enligt grundsärskolans kursplan. LÄS MER
30. SRSD - en redovisning av interventioner genomförda bland grundskoleelever, med målsättning att utveckla skriftlig berättarförmåga : En systematisk litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER