Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 94 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. FRÅN VITT TILL GRÖNT, RÖTT ELLER BRUNT: Kan blindering åtgärdas med kunskap vi redan har?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvårdSammanfattning : Blanching is a common phenomenon affecting the binding medium within the paint, resulting in an abnormality of the paints light scattering. Multiple studies have confirmed that the change is the result of pore formation within the binding medium caused by humidity or water damage. LÄS MER
2. “Det är en sån här fingertoppskänsla!” : en studie om blyga barns inflytande, ur förskollärares perspektiv.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This study is based on preschool teachers' descriptions of shy children's influence in preschool activities. The purpose of the study is to investigate what influence shy children have in preschool, from the preschool teacher's perspective. LÄS MER
3. Undersökning av geosyntetiska markförstärkningsmetoder : geonät och geoceller
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : En tillgänglig, trygg och säker trafikmiljö är betydelsefulla aspekter oavsett om du är bilist, cyklist eller gångtrafikant och därav blir stabila vägbyggen och underhåll av vägar väldigt viktigt. Vägar utgör en viktig del av vår infrastruktur och bidrar till ett fungerande samhälle. LÄS MER
4. Odlingsförsök med Pinus sylvestris i gransågspån blandat med hydrokol respektive pyrokol
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Torv är det vanligaste odlingssubstratet som används idag till de mer än 400 miljoner skogsplantor som årligen levereras till det svenska skogsbruket. Det låga näringsinnehållet och goda vattenhållande förmågan gör att torven går att anpassa efter behov med gödsling och kalkning. LÄS MER
5. Acceptans och Användning av ChatGPT inom Akademisk Utbildning : En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Det nya verktyget ChatGPT riskerar att kollidera med akademisk integritet och förändra traditionella utbildningsformer då chatboten klarar av att författa trovärdiga uppsatser på kommando. Det är därför av intresse att undersöka acceptans och användande av ChatGPT hos studenter och doktorander, för att förstå teknologins framtid inom akademisk utbildning. LÄS MER