Sökning: "Annika Eriksson"
Visar resultat 11 - 15 av 51 uppsatser innehållade orden Annika Eriksson.
11. "När det är som jävligast borde det finnas ett system" : Socialtjänstens klienters erfarenheter av samverkan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Socialt arbeteSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka klienters uppfattningar av samverkan inom socialtjänsten samt mellan socialtjänsten och andra aktörer inom det människobehandlande området. Detta gjordes med en kvalitativ metod där sex stycken halvstrukturerade intervjuer genomfördes med klienter vars barn var aktuella inom individ och familjeomsorgen hos socialtjänsten i en mellanstor kommun. LÄS MER
12. Två vårdcentralers tillgänglighet och förmåga att möta patienters medicinska behov : En pilotstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Behovet av hälso- och sjukvården är större än resurserna, och patientens vårdbehov samt tillgången till tider påverkar om patienten får vård i tid. Schemaläggningen på vårdcentralen är viktig och för att kunna optimera tillgängligheten för patienterna krävs studier av patienternas behov utifrån en medicinsk bedömning. LÄS MER
13. Upplevelser av att genomföra livsstilsförändringar vid diabetes typ 2. : en litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Bakgrund: Diabetes typ 2 är en metabolisk sjukdom som beräknas öka framöver. Den som drabbas av diabetes typ 2 kan behöva ändra sin livsstil för att kunna hantera sin sjukdom och undvika att drabbas av framtida komplikationer. Förändringar som kan behöva göras är framförallt att ändra kostvanor och öka den fysiska aktiviteten. LÄS MER
14. Den eviga strävan efter idealet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Titel Den eviga strävan efter idealet En kvalitativ studie om samspelet mellan kvinnliga ideal, konsumenters identitet och personliga varumärken på Instagram Seminariedatum 2016-06-02 Ämne/kurs FEKH29, Examensarbete kandidatnivå, marknadsföring, 15 HP Författare Emma Bogren, Annika Eriksson och Julia Sjöberg Handledare Clara Gustafsson Begrepp Kvinnliga ideal, Personliga varumärken, Identitet, Konsumenter Problem Individers självbild utmanas ständigt av media på grund av de ouppnåeliga ideal som ofta framställs av media. Syfte Syftet med studien är att utifrån forskning kring varumärken, CCT och Self Concept Theory undersöka personliga varumärkens samverkan med kvinnliga ideal och på så vis bidra till forskning kring konsumentbeteende. LÄS MER
15. Integration by Proxy : Place as an Intermediate for Traversing Social Borders
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Arkitekthögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : .... LÄS MER