Sökning: "Athletic identity"

Visar resultat 6 - 10 av 23 uppsatser innehållade orden Athletic identity.

  1. 6. Athletic and mindful leaders : A signaling perspective on self-improvement amongst Swedish executives

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Kollberg Dahlström; Axel Lindstedt; [2020]
    Nyckelord :Athleticism; Mindfulness; Endurance training; Meditation; Executives; Leadership; Signaling theory; Charismatic leadership theory;

    Sammanfattning : Swedish executives are in the pursuit of self-improvement. During the last two decades, extreme athleticism, practices like meditation and visiting retreats have been an increasingly common context within this pursuit, despite being costly in terms of time or simply being perceived as extreme. LÄS MER

  2. 7. Personlig varumärkesuppbyggnad och sociala medier : Ur den individuella idrottarens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Casper Wolter; Anton Bergström; [2020]
    Nyckelord :Brand management strategy; Brand Marketing; Personal Branding; Athlete Branding; Social Media; Brand Development; Sponsorship; Strategier för varumärkeshantering; Varumärkesmarknadsföring; Personlig marknadsföring; Idrottsmarknadsföring; Sociala Medier; Varumärkesutveckling; Sponsorskap;

    Sammanfattning : Idrottssektorn är inte vad den en gång i tiden varit, kommersialiseringen och professionaliseringen har medfört ett ökat resurskrav på idrottssektorn. Idrottsföreningar och individuella idrottare måste idag arbeta för att bygga upp ett starkt varumärke för att införskaffa sig de resurser som krävs för att bedriva den önskade idrotten. LÄS MER

  3. 8. ”Det är glädjen som har funnits hela tiden” – En studie om kvinnliga fotbollsspelares upplevelse av att nå elitnivå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Andrew Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Övergång till elitidrott; karriärövergångar; kvinnliga fotbollsspelare; interpretative phenomenological analysis; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att kvalitativt undersöka kvinnliga fotbollsspelares upplevelse av att nå elitnivå. Semistrukturerade intervjuer användes och totalt intervjuades tre deltagare. Intervjuerna analyserades med IPA (Interpretative Phenomenological Analysis) som metodologisk ansats. LÄS MER

  4. 9. Career Challenges and Coping Strategies of Swedish Elite Show Jumpers : A mixed-methods study

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Stephanie Reveny; Elvira Stafverfeldt; [2019]
    Nyckelord :athletic identity; athletic injuries; coping; equestrian sport; financial challenge; holistic athletic career model; show jumpers; coping; finansiella utmaningar; holistiska karriärutvecklingsmodellen; hoppryttare; idrottsidentitet; idrottsskador; ridsport;

    Sammanfattning : The aim of the study was to examine perceived challenges and coping strategies of Swedish elite show jumpers from the holistic perspective. A mixed-methodology was used with a dominant qualitative design and a supportive quantitative design. LÄS MER

  5. 10. Vägen till styrkelyftarens grafiska profil: Framtagning av logotyp och grafiskprofil för Järfälla Atletklubb

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Katarina Pavlović; [2018]
    Nyckelord :Brand guidelines; brand identity; logotype; visual identity; Grafisk manual; grafisk profil; logotyp; visuell identitet;

    Sammanfattning : Föreliggande rapport har utförts i samarbete med Järfälla Atletklubb. Klubben behövde hjälp med att få riktlinjer i deras grafiska uttryck samt en uppdaterad version av deras logotyp. Järfälla Atletklubb tog hjälp av Högskolan Dalarna och författaren fick uppdraget att arbeta med klubben. LÄS MER