Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 82 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. Vad kan AI-baserade verktyg innebära för UX-designers? : En explorativ användarstudie om UX-designers upplevelser med det generativa AI-prototypverktyget Uizard

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Oscar Mattisson; Orshina Hamik; [2022]
    Nyckelord :Artificial Intelligence AI ; Generative AI; AI system; Technology Acceptance Model TAM ; UX; Design; Uizard; Prototyping; Experiences; Usability; Artificiell Intelligens AI ; Generativ AI; AI-system; Technology Acceptance Model TAM ; UX; Design; Uizard; Prototypande; Upplevelser; Användbarhet;

    Sammanfattning : AI är en allt mer förekommande teknologi och är idag en central faktor för utforskandet av nya tillvägagångssätt. Detta har lett till att AI allt mer inkorporeras i designprocesser där diverse AI-system vuxit fram för att stödja dessa. LÄS MER

  2. 7. Elevers måluppfyllelse och attityd till kemi i årskurs 9 : Hur har måluppfyllelse och attityd till ämnet förändrats de senaste decennierna?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Christine Ingvarsson; [2022]
    Nyckelord :Kemi; TIMSS; elevers attityd; högstadiet; årskurs 9;

    Sammanfattning : Publiceringar från internationella undersökningar syns flitigt i den svenskaskoldebatten, då det skett en globalisering och internationalisering av skolresultat desenaste 20 åren. Flera av de senaste internationella undersökningarna visar att bådemåluppfyllelsen och attityden till naturvetenskap har sjunkit i grundskolans senareårskurser. LÄS MER

  3. 8. Singaporemodellen i det svenska klassrummet från ett lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskap

    Författare :Valentina Lizana; [2022]
    Nyckelord :Blockmodellen; kommunikativ förmåga; matematikundervisning; problemlösning; Singaporemodellen;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är en kvalitativ undersökning om Singaporemodellens användning isvenska matematiska klassrum från ett lärarperspektiv. Fördelar och utmaningar synliggörsvia målstyrda intervjuer med lärare som använder sig av modellen. Data har samlats in samtanalyserats baserat på grounded theory. LÄS MER

  4. 9. Lärarens syn på kooperativt lärande i matematikundervisningen : Betydelsen av interaktion och samarbete

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Pernilla Magnusson; Erica Törngren; [2022]
    Nyckelord :inkludering; kooperativt lärande; matematik; måluppfyllelse; samarbete;

    Sammanfattning : Studiens huvudsakliga syfte var att undersöka om kooperativt lärande kan leda till inkludering och ökad måluppfyllelse främst inom matematiken. Lärarna som deltagit i studien är verksamma lärare i årskurs F-6. Semistrukturerade intervjuer i kombination med enkäter användes på en skola. LÄS MER

  5. 10. Kunskap om och attityder till äldres munhälsa och munvård bland olika professioner inom hemsjukvård : En enkätstudie

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för naturvetenskap och biomedicin

    Författare :Tina Coleman; [2022]
    Nyckelord :Attitude; education; elderly; health care staff; oral health; Attityd; oral hälsa; utbildning; vårdpersonal; äldre;

    Sammanfattning : En god munhälsa kan förebygga sjukdomar hos sköra äldre i ordinärt boende. Hur välinformerade vårdpersonalen i hemsjukvården är om munhälsa och tandvårdsbidrag spelar en stor roll i arbetet med att uppmärksamma äldres rätt till tandvårdsinsatser och kan vara avgörande för att förebygga orala sjukdomar. LÄS MER