Avancerad sökning

Visar resultat 16 - 20 av 82 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 16. Kooperativt lärandes effekt på elevers prestation och attityd till matematikämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Max Trolleryd; Klara Andersson; [2021]
    Nyckelord :Attityd; grundskola; kooperativt lärande; matematiker; prestation; prov-görare; traditionella arbetsmetoder;

    Sammanfattning : Målet med denna kunskapsöversikt är att ta reda på hur elever blir matematiker istället förprov-görare. För att ta reda på detta har vi valt att basera arbetet utifrån ett kooperativtförhållningssätt inom matematikämnet. LÄS MER

  2. 17. Covid-19 och matematikundervisning : Hur har den påtvingade fjärr- och distansundervisning på grund av Covid-19 påverkat användningen av digitala verktyg inom matematikundervisningen på gymnasiet?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Tomas Dehlin; Sofi Häggblom; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; digital tools; distance education; mathematics education; upper secondary school; Covid-19; digitala verktyg; distansundervisning; matematikundervisning; gymnasiet;

    Sammanfattning : Introduction. At the beginning of 2020, Covid-19 developed into a global pandemic, how this global pandemic would affect the Swedish upper secondary school no one knew during the first part of the spring term 2020. The upper secondary school went from traditional teaching to distance and distance education for a short period of time. LÄS MER

  3. 18. Vilka faktorer hindrar utomhuspedagogik i de naturorienterande ämnena : ur ett lärarperspektiv

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Karoliina Pulkkinen; [2021]
    Nyckelord :Utomhusundervisning; naturorienterande ämnen; hinder;

    Sammanfattning : Utomhusundervisning har flera positiva och meningsfulla effekter på elevers lärande och skolprestationer. I en autentisk miljö genom ett utforskande arbetssätt ökar elevers nyfikenhet till naturvetenskap. LÄS MER

  4. 19. Teknik i lågstadiet : Hur ser två lågstadielärare på teknik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskap

    Författare :Sara Persson; [2020]
    Nyckelord :attityd; entreprenörskap; genus; lågstadielärare; teknik;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka aktiva lågstadielärares attityd och inställning motteknikämnet, både vad gäller kön, genus, timplan och entreprenörskap. Data har samlats ingenom både enkäter och intervjuer med verksamma lågstadielärare och lärare i förskoleklass. LÄS MER

  5. 20. Lärares attityd till matematikundervisning.

    M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Elin Arnerlöv; Angelica Cicek; [2020]
    Nyckelord :mathematics; attitudes; teachers; primary school; matematik; attityder; lärare; grundskola;

    Sammanfattning : Ordet attityd är ett komplext begrepp och kan påverka eleverna på ett omedvetet sätt. Somverksam lärare är det viktigt att bli medveten om vad som kan påverka eleverna för att främjaett positivt lärande. LÄS MER