Sökning: "Bandler"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Bandler.

  1. 1. A Hypnotic Digital Artefact

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Micaela Cederlund; [2023]
    Nyckelord :Gurdjieff; NLP; Neuro Linguistic Programming; Neuro-Linguistic Programming; Flow; Trance; Ericksonian Hypnosis; Hypnosis; Hypnotic; Trance-Hypnotic; Trance-Hypnotic Experiences; Trance-Hypnotic Experience; consciousness; alternate state of consciousness; Flow Theory; hypnotic artefact; hypnotic artefacts; Milton Erickson; Ericksonian; Bandler and Grinder; Grinder; Bandler; Grinder and Bandler; decadence; autotelic experiences; autotelic experience; autotelic; phenomenology; Cultist Simulator; Cultist; Simulator; Csikszentmihalyi; Weather Factory; Alexis Kennedy; Lottie Bevan; Ian Bogost; Procedural Rhetorics; Game Design; Games Design; Games; Computer Games; Computer Game; Game; Digital Design; Games Design Rhethorics; Game Design Rhetorics; Absorption; Inwards Attention; Interiorly; Inwards Spaces; Hypnotic Digital Artefact; Hypnotic Digital Artefacts; Digital Artefacts; Digital Artefact; Neurolinguistic; Neuro Linguistic; Neuro-Linguistic;

    Sammanfattning : This essay investigates what may constitute a hypnotic digital artefact from a design standpoint. This essay is meant to help designers who want to create hypnotic digital artefacts in the shape of a game, or researchers who wants to further this field. LÄS MER

  2. 2. Distansstudier – något för alla? En kvantitativ studie om elevers förutsättningar att studera på distans på gymnasienivå

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Oscar Antbring; Elisabeth Dahlén; [2015-03-16]
    Nyckelord :Distansstudier; Lärostilar; Enkät; Studieteknik;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att kartlägga vilka olika studiemetoder som mest frekvent och framgångsrikt används av distanselever. En jämförelse görs härmed med de studiemetoder som, enligt litteraturen och tidigare forskning, leder fram till lyckosamma resultat inom traditionella studier, klassrumsundervisning. LÄS MER

  3. 3. ¿Herramientas modernas más importantes que las tradicionales?  : Una investigación del uso de recursos didácticos en la enseñanza de ELE

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Eleonore Ardin; [2015]
    Nyckelord :Didactic resources; traditional- modern resources; learning styles; Spanish as a foreign language; comprehension; motivation; grades.; Recursos didácticos; recursos tradicionales –modernos; estilos de aprendizaje; enseñanza de ELE; competencias; motivación; notas.;

    Sammanfattning : This quantitative study that is based on a collection of 151 questionnaires focuses on the use of different resources in relation to the teaching and learning of Spanish as a Foreign Language in three different upper secondary schools and one secondary school in the city of Karlskrona, Blekinge, Sweden. The aim is to get a clearer view on students’ and teachers’ perceptions on the following resources: textbook, PowerPoint, music, video, film, articles, theatre or fiction. LÄS MER

  4. 4. Elevers inlärningsstilar i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Emma Andersson; Jessica Mohlin; [2010]
    Nyckelord :Dunn Dunns inlärningsmodell; inlärningsstilar; klassrumsmiljö; VAK-modellen;

    Sammanfattning : I läroplanen för det obligatoriska skolväsendet (Lpo 94) står det att ”hänsyn skall tas till elevernas olika förutsättningar och behov […] därför kan undervisningen aldrig utformas lika föralla” (Lärarförbundet, 2006:10). I dagens skolor diskuterar pedagoger värdegrund, elevers lika värde och hur viktigt det är att ta tillvara på olikheterna och utgå från varje individs förutsättningar. LÄS MER

  5. 5. Individanpassad undervisning - betraktad ur lärarnas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Ernest Mrkalj; [2010]
    Nyckelord :betyg; förutsättningar; individanpassning; individualisering; individuellt arbete; inlärning; intelligens; klasstorlek; kursplan; lektionsplanering; undervisning;

    Sammanfattning : Enligt Läroplanen för det obligatoriska skolväsendet, Lpo94, måste undervissningen anpassas till varje elevs förutsättningar och behov. Syftet med studien var att undersöka lärarnas erfarenheter av den individanpassade undervisningen samt ta reda på hur de skapar och genomför sin egen planering och undervisning med tanke på gruppstorlek, förutsättningar och elevnivå. LÄS MER