Sökning: "Blekinge tekniska högskola digitala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Blekinge tekniska högskola digitala medier.

  1. 1. Ljudmiljö och interaktivitet: Designa och utveckla en audiell AAR-upplevelse

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Peter Båth; Max Leitner; [2023]
    Nyckelord :NOUS sonic; Audio Augment Reality; AAR; Audio; The physical room; Dolby Atmos; sound-ambience; NOUS sonic; Audio Augment Reality; AAR; Ljud; Fysiska rummet; Dolby Atmos; Ljudmilj;

    Sammanfattning : AR media or augmented reality has become increasingly prevalent in today's society, and more and more applications leverage the technology's ability to present digital 3D objects in the physical space, particularly in gaming. However, the auditory aspect, also known as audio augmented reality (AAR), has not received much attention despite its presence in various forms in our daily lives. LÄS MER

  2. 2. Hur jämförandet av digitalt måleri och dess värdeser ut i jämförande till traditionellt måleri : En undersökning med hjälp av återskapande av traditionella målartekniker i digital form omdess monetära och ickemonetära värde.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Linus Ekroth; Linnéa Rydh; [2022]
    Nyckelord :Digital art; Digital painting; Research Through Design; Non Fungible Token; Aura; Digitalt måleri; Målartekniker; Research Through Design; Non Fungible Token; Aura;

    Sammanfattning : Detta kandidatarbete undersöker om värdesättningen av digitalt måleri idag i jämförelse medtraditionellt målande. Vi författare av denna artikel är båda aspirerande digitala konstnäreroch har upplevt att det finns en väldigt aktiv konversation som kan verka väldigt negativ ochnedlåtande, riktad mot digitalt måleri och dess värde. LÄS MER

  3. 3. Kriskommunikation i det digitala samhället

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Daniel Jemth; Ebba Silversnö; [2020]
    Nyckelord :Crisis communication; Digitisation; Social media; Design fiction; Diegetic prototypes; Kriskommunikation; Digitalisering; Sociala medier; Designfiktion; Diegetiska prototyper;

    Sammanfattning : Detta kandidatarbete syftar till att påpeka några av de möjligheter som digitaliseringen bidrar till, genom att bland annat lyfta smartphones och sociala medier som en potentiell kanal för utökad kriskommunikation. I en krissituation är kommunikation av yttersta vikt. LÄS MER

  4. 4. Undersökning av narrativa strukturer inom olika medier.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Emma Högberg; Jonatan Finsberg; [2018]
    Nyckelord :Narratology; narrative structure; narrative techniques; digital games; The Snowflake Method; MDA; Narratologi; narrativ struktur; narrativ teknik; digitala spel; Snöflingemetoden; MDA;

    Sammanfattning : Detta kandidatarbete undersöker och skapar en djupare förståelse för olika narrativa strukturer och tekniker som finns i litteratur, film och digitala spel. Detta har gjorts genom att besvara frågan hur man kan applicera narrativa strukturer och tekniker från litteratur och film i ett digitalt spel. LÄS MER

  5. 5. Osynliga Processer : En audiell utforskning av det osynliga

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Viktor Forsse; Tobias Anderberg; [2017]
    Nyckelord :Everyday sounds; listening; invisible processes; AlgoRHYTHMS; digital materialism; critical making; Vardagliga ljud; lyssnande; osynliga processer; AlgoRHYTHMS; digital materialitet; critical making;

    Sammanfattning : Med detta kandidatarbete vill vi skapa en koppling mellan vårt lyssnande och de osynliga processer som omringar oss i den digitala teknik vi använder vardagligen. Med Salomé Voegelins okonventionella syn på hur vi lyssnar på vår omgivning samt teorin kring AlgoRHYTHMS som utgångspunkt har vi genomgått en djupgående utforskning av denna relation. LÄS MER