Sökning: "CSR attityd"

Visar resultat 11 - 15 av 38 uppsatser innehållade orden CSR attityd.

  1. 11. "Jag tror på free trade, inte fair trade" : en studie om könets påverkan på attitydsskapande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vendela Gabrielsson Dukstenieks; Louise Fransson; [2017]
    Nyckelord :CSR; attityd; biologiskt kön; socialt kön; personlighet; reklam;

    Sammanfattning : Studien undersöker sambandet mellan attityd och biologiskt kön med hjälp av moderatorvariabeln socialt kön samt personlighet kopplat till detta. Baserat på tidigare forskning inom ämnena socialt kön och personlighet, socialt kön och CSR samt attitydformation utformades en analysmodell. LÄS MER

  2. 12. Syns klimatsmart mat i konsumenters varukorgar? : En studie om ICA Sveriges konsumenters beteende och förhållande till klimatsmarta livsmedel

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Rebecka Alvarsson; Olivia Bodare; [2017]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; ICA; consumer behaviour; communication; climate smart food; Corporate Social Responsibility CSR ; ICA; Konsumentbeteende; Kommunikation; Klimatsmart mat;

    Sammanfattning : Syftet är att undersöka om en dagligvaruaktörs kommunikation av dess CSR-arbete med klimatfrågor har påverkat konsumenter till ett ändrat beteende gällande livsmedelsinköp. Undersökningen grundar sig i tidigare studier och vetenskapliga artiklar. LÄS MER

  3. 13. Varumärkesstärkande samhällsansvar : En studie om hur CSR påverkar konsumenters attityder

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Johan Andersson; Robin Weiderstål; [2016]
    Nyckelord :CSR; brands; brand equity; consumers; attitude; awareness; CSR; varumärke; varumärkeskapital; konsument; attityd; medvetenhet.;

    Sammanfattning : Företags samhällsansvar (CSR) har utvecklats från ett fokus på etik till prestation och att således kunna fungera som ett strategiskt verktyg för differentiering och det är idag allmänt vedertaget för företag att använda sig av CSR med antagandet att detta genererar konkurrensfördelar. Samtidigt som CSR påvisats kunna skapa mervärde till ett företags varumärke ställs numera också krav från konsumenter att företag tar ett samhällsansvar. LÄS MER

  4. 14. Ekologisk skuldbeläggning? : En kvantitativ och kvalitativ receptionsstudie om Coops film Ekoeffekten

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :josefin dahlqvist; erica rohlin; [2016]
    Nyckelord :Hälsokommunikation; CSR; Propaganda; Skuld; Ansvar; Kampanj; Surveyundersökning; Fokusgrupp; Receptionsstudie; Coop; Ekoeffekten.;

    Sammanfattning : ”Ekologisk skuldbeläggning?” är en receptionsstudie författad av Erica Rohlin och Josefin Dahlqvist vid Stockholms Universitet på institutionen för mediestudier vårterminen 2016. Uppsatsen ämnade undersöka hur ett urval av en yngre generation (18-30 år) i Stockholm förhåller sig till Coops film Ekoeffekten, som utformats för att få människor att köpa mer ekologisk mat. LÄS MER

  5. 15. Supportrars åsikt om samhällsansvar : En studie om supportrars attityd till samhällsansvar utöver kärnverksamheten

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Oliver Lindqvist; Patrik Unroth; [2016]
    Nyckelord :CSR; elite sports associations; social responsibility; attitude; supporters; CSR; elitidrottsföreningar; samhällsansvar; attityd; supportrar.;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) är i grunden ett företagsbegrepp som på senare år allt mer börjat prägla idrottsvärlden. CSR är ett samlingsbegrepp på aktiviteter som utförs för att främja samhället. LÄS MER