Sökning: "CSR attityd"
Visar resultat 16 - 20 av 38 uppsatser innehållade orden CSR attityd.
16. Generation Y - modemedveten eller miljömedveten?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Generation Y - modemedveten eller miljömedveten? Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Emma Håkansson, Nicole Johansson & Karin Mohlin Handledare: Magnus Lagnevik Syfte: Studiens syfte är att undersöka ett urval av Generation Y vid Lunds Universitet utifrån ABC-modellen för att utläsa deras attityd till CSR-initiativ inom Fast-Fashion branschen. Genom detta hoppas vi kunna bringa en djupare förståelse för vikten av samhällsansvar hos Fast-Fashion företag och vilken inverkan det i sin tur har på slutkonsumenten. LÄS MER
17. Corporate Social Responsibility: Medarbetaren i fokus : En kvantitativ studie om faktorer som påverkar medarbetarens attityd till CSR
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Hållbar utveckling är numera inte ett revolutionerande koncept och ansvaret för att skapa en hållbar värld för kommande generationer ligger inte bara på stora globala organisationer utan andra samhällsaktörer, såsom företag, måste börja ta sitt ansvar. Litteraturen visar en ökad medvetenhet gällande hållbarhetsfenomenet där människan på allvar börjat föra diskussioner inom både forskningsfältet såväl som hos civilbefolkningen. LÄS MER
18. I skandalernas kölvatten - En studie om hur konsumenters attityder och köpbeteende eventuellt har påverkats av mediala CSR-skandaler från den svenska klädindustrin
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
19. NGO’s role in a public-private partnership : assessment of environmental educational efforts on short term
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Business is changing and so are society’s expectations. Companies are expected to take responsibility for their trade and the context they are operating in, by looking at socially, economically and environmentally aspects. Many companies handle it by implementing corporate social responsibility (CSR) to their line of action. LÄS MER
20. CSR- hur mycket bryr vi oss egentligen? : En jämförande studie om attityder inom kläd- och livsmedelsbranschen utifrån ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det inte är förrän på senare tid forskning inriktat sig på vad för effekter Corporate Social Responsibility (CSR) får på konsumenter och deras attityd. Dock finns endast ett fåtal studier som ägnat sig åt detta forskningsområde varför det existerar ett behov av att, i större utsträckning, studera konsumentattityder till CSR. LÄS MER