Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Från ord till handling: bakom konsumenternas gröna fasad : En studie om gapet mellan attityd och handling inom den svenska klädindustrin.

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Emma Landén; Nazmee Noor; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; Attitude-Behavior Gap ABG ; Consumer behavior; Clothing industry; Sustainability; Ethical consumtion;

    Sammanfattning : The subject of sustainable development is growing in relevance, and never before has research on the subject been as essential. Research shows that the globalization of the clothing industry has a significant impact on both climate and society. LÄS MER

  2. 2. CSR och klädbranschen : Vilka effekter har H&Ms CSR-strategi?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Beatrice Abrahamsson; Matilda Bodén; [2023]
    Nyckelord :CSR; CSR communication; Brand image; Attitude; Brand attitude; Purchase intention; CSR; CSR-kommunikation; Varumärkesimage; Attityd; Varumärkesattityd; Köpintention;

    Sammanfattning : Research questions: How does the company's CSR communication affect consumers' purchase intention and brand attitude? Purpose: The study aims to examine the relationship between how companies' work with CSR (marketing) influences brand attitude and further purchase intention among consumers in the fashion industry. Method: The study was conducted using a quantitative method and a deductive research approach. LÄS MER

  3. 3. Svenska kvinnliga konsumenters upplevda påverkan av hållbar marknadskomunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Julia Justad; Nora Eliasson; [2021]
    Nyckelord :Green marketing; CSR; consumer behavior; the green marketing mix; sustainable clothing consumption; Grön marknadsföring; CSR; attityd; konsumentbeteende; den gröna maknadsmixen; hållbar klädkonsumtion;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring har varit en del av samhället sedan den industriella revolutionen (Barregren, 2014). Genom åren har den förändrats och anpassat sig efter samhällets förväntningar, vilket har gjort att på senare tid har företagens marknadskommunikation övergått till att fokusera på klimatavtrycket och det sociala ansvaret som företagen har samtidigt som konsumtionen ökar i samhället. LÄS MER

  4. 4. Köttproducenter och processen för miljöcertifiering : En kvalitativ studie om miljömärkningar ur köttproducentens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lova Björnberg; Alexandra Laitila; [2021]
    Nyckelord :Hållbar produktion; hållbar konsumtion; jordbruk; ekologiskt jordbruk; produktionsstrategier; hållbarhetsstrategier; miljöcertifiering; miljömärkning; ekologisk produktion; CSR; köttproduktion;

    Sammanfattning : Studien behandlar köttproducenternas egna åsikter och tankar kring miljömärkningaroch ekologisk produktion. Tidigare studier har främst behandlat konsumenten och dennes attityd gentemot certifieringar och producenterna har befunnit sig i bakgrunden som tysta åskådare. LÄS MER

  5. 5. Grön visuell kommunikation : Hur visuell kommunikation i hållbarhetsrapporter påverkar konsumenters köpintentioner

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Melike Tekbas; Sofie Wassö; [2021]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR .; CSR kommunikation; hållbarhetsrapporter; visuell kommunikation; köpintentioner; attityd.;

    Sammanfattning : Titel: Grön visuell kommunikation - En kvalitativ studie om hur visuell kommunikation i hållbarhetsrapporter påverkar konsumenters köpintentioner Nivå: Examensarbete för kandidatexamen i företagsekonomi Författare: Sofie Wassö och Melike TekbasHandledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Datum: 2021 – Juni Syfte: Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur visuell kommunikation i hållbarhetsrapporter påverkar konsumenters köpintentioner. Metod: En kvalitativ forskningsmetod i form av semistrukturerade intervjuer har genomförts för att kunna besvara studiens syfte. LÄS MER