Sökning: "CSR attityd"
Visar resultat 6 - 10 av 38 uppsatser innehållade orden CSR attityd.
6. ANSTÄLLDAS ATTITYDER TILL HÅLLBARHET : Hur anställa i ett miljöcertifierat energiföretag ser på ekologiskhållbarhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Hållbarhet handlar om att minska eller undvika negativ påverkan på människoroch ekosystem samt förbättra såväl mänskliga resurser som naturresurser, för att ävenframtida generationer ska kunna uppfylla sina behov. Hållbar utveckling består av tredimensioner: ekologisk hållbarhet, social hållbarhet och ekonomisk hållbarhet. LÄS MER
7. Hur bekämpar vi klimatpåverkan tillsammans?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka om företag inom besöksnäringen använder sig av mitigation policyer och CSR vid utveckling av sina hållbarhetsstrategier. Undersökningen behandlar vilken betydelse samverkan har på en lokal nivå vid implementering av företags inom besöksnäringens hållbarhetsstrategier, som CSR och mitigation policyer, och hur detta kan bidra till företags hållbarhetsarbete. LÄS MER
8. Oatly - på allas läppar, i dubbel bemärkelse : En studie om konsumenters attityd mot livsmedelsföretaget Oatly
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker hur konsumenter uppfattar Oatlys marknadsföring och framförallt deras marknadsföring kring deras CSR-arbete. Studien undersöker även konsumenternas attityd gentemot företagets varumärke. Studiens teoretiska ramverk bygger på teori inom CSR, attityd och varumärke. LÄS MER
9. Maxat med hållbarhetskommunikation?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This research aims to increase the understanding of how the young consumer receives, interprets and argues about sustainability communication. The study is based on a social constructionist perspective and considers the communicative processes expressed by the consumer in a specific case. LÄS MER
10. Marknadsföring och schysst käk, ett gott mål med hållbar eftersmak : En studie om marknadsföring av hållbarhet, konsumtion och studenters restaurangval
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Hållbarhet i kontext av konsumtion och företagande är ett aktuellt och väl omdiskuterat ämne inom politiken och den moderna samhällsekonomin i världen. Konsumtionen är central för samhällets tillväxt tillika det som orsakat de sociala, ekologiska och ekonomiska problemen i världen idag. LÄS MER