Sökning: "CSR in SMEs"

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden CSR in SMEs.

  1. 1. Ready or not? : Analysis of the Swedish Energy Sector's Knowledge and View on CSRD

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Ellen Kornfeld; [2024]
    Nyckelord :CSRD; CSR; NFRD; ESG; SME Energy Sector; SWOT-Analysis; Knowledge-base Analysis; CSRD; CSR; NFRD; ESG; SMF Energisektorn; SWOT-Analys; Kunskapsanalys;

    Sammanfattning : The thesis investigates the view and knowledge among large versus small and medium sized enterprises (SME) regarding the implementation of the Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD). To enable a broad collection of data the study carries out semi-structured interviews and surveys on companies and stakeholders within the Swedish energy sector, as well as a literature review. LÄS MER

  2. 2. Påverkar socialt ansvarstagande den finansiella prestationen? : En studie om svenska små- och medelstora företag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Adam Khan; Torab Ramtin; [2023]
    Nyckelord :Corporate financial performance; Corporate social responsibility; small and mid-size enterprise; CSR; CFP; SME; ESG; ROE; ROA; Tobin´s Q; Företags finansiell prestation; Företags samhällsansvar; små och medelstora företag; CSR; CFP; SME; ESG; ROE; ROA; Tobin´s Q;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Sverige är ett av de mest hållbarhets medvetna länderna i världen (Robecosam, 2021) med ett stort antal företag som prioriterar och rapporterar CSR-aktiviteter. Med det i åtanke är CSR ett växande intressant ämne vilket är ett omdiskuterat inom akademisk forskning, framförallt vilken effekt den har för företag som implementerar det. LÄS MER

  3. 3. Size Matters A Cross-sectional Study of CSR Practices in 10 Swedish SMEs

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cornelia Bergquist; Anna Björk; Nathalie Chapman; [2022-07-01]
    Nyckelord :corporate social responsibility; CSR; SMEs; Sweden; triple bottom line; obstacles;

    Sammanfattning : Traditionally, small and medium sized companies (SMEs) have not been as closely identified with corporate social responsibility (CSR) as large corporations (LEs) have. LEs and their CSR activities have received a lot of attention, but less emphasis has been paid to the potential barriers to CSR adoption in SMEs. 99. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetens påverkan vid beslutsfattande : En kvalitativ flerfallstudie om SMEs med en hållbarhetsprofil

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Emil Alm; Fanny Andersson; [2022]
    Nyckelord :CSR; Sustainability; Decision-making; Stakeholders; Legitimacy theory; Strategy; Prospect theory; Reference point; Risk; Risk aversion; Strategic reference point theory; CSR; Hållbarhet; Beslutsfattande; Intressenter; Legitimitetsteorin; Strategi; Prospektteorin; Referenspunkt; Risk; Riskaversion; Strategiska referenspunktsteorin;

    Sammanfattning : Corporate social responsibility (CSR) and sustainability are concepts that have become increasingly more relevant, where it is no longer accepted by society that companies only prioritize the interests of shareholders without also looking to the interests of society. This has led to large companies being obligated to make sustainability reports in order to report their impact on society. LÄS MER

  5. 5. Ethnic Food and Sustainability : An analysis of how Thai restaurants in Sweden practice and communicate CSR

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Surathra Aomsap; [2022]
    Nyckelord :Ethnic Food; Cultural Food; Thai restaurant; Sustainability; Food Sustainability; CSR; CSR Communication; Small Migrant Business; SMEs; CCO Theory; Thai Food;

    Sammanfattning : The ethnic food industry has grown substantially due to globalisation and migration trends. However, food sustainability has been rarely studied in ethnic food business literature.Ethnic food businesses are considered small migrant businesses, characterised by dimensions like size and cultural context. LÄS MER