Sökning: "CSR is an important"

Visar resultat 1 - 5 av 413 uppsatser innehållade orden CSR is an important.

  1. 1. Corporate Commitments and Human Capabilities : A Thematic Analysis of Corporate Social Responsibility in the Tanzanian Sisal Industry using Nussbaum's Capabilities Approach.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Lukas Nylander; [2024]
    Nyckelord :CSR; Sisal; Capabilities; Sustainability;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) is an increasingly important aspect of a company’s image and has provided profitability by appealing to consumers. The Tanzanian sisal value chain provides an interesting case where newly established companies have the ability to incorporate CSR in their everyday work and create a sustainable environment where social and environmental aspects of responsibility are undertaken. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsrapporten: Tillräcklig eller bristfällig? : En kvalitativ studie om hållbarhetsrapportens tillräcklighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Julia Karlsson; Moa Johnsson; [2023]
    Nyckelord :Hållbarhetsrapport; Global Reporting Initiative GRI ; Corporate Social Responsibility CSR ; Triple Bottom Line TBL ; Årsredovisningslag ÅRL ; Legitimitetsteorin; Intressentteorin.;

    Sammanfattning : Thinking sustainably is becoming increasingly important among companies. Today, there are demands from both stakeholders and the law to conduct sustainable operations. Companies have a social and ethical responsibility to achieve competitive advantage and a good corporate reputation. LÄS MER

  3. 3. Kan fast fashion bli hållbart? : en studie om samhällsstrukturers påverkan på omställningen mot en hållbar klädindustri

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Anna Kivelä; Linnéa Thoresson; [2023]
    Nyckelord :Klädindustri; hållbar utveckling; cirkulära affärsmodeller; intressenter; strukturer; Clothing industry; sustainable development; circular business models; stakeholders; structures;

    Sammanfattning : Klädindustrin är en av de produktionsgrenar som orsakar störst utsläpp och föroreningar i världen, vilket påverkar såväl de miljömässiga som sociala aspekterna. Omställningen inom denna bransch är därmed viktig för att framtida generationer och naturen inte ska behöva betala för den överkonsumtion som sker i världen idag. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetsredovisning och intressenters involvering : En kvalitativ studie om hur företag involverar sina intressenter i sin hållbarhetsredovisning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Jovana Blagojevic; Emilia Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Sustainability reporting; stakeholders; inclusion; purpose; CSR; GRI; stakeholder theory and legitimacy theory; Hållbarhetsrapportering; intressenter; involvering; syfte; CSR; GRI; intressentteori och legitimitetsteori;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna rapport är att öka förståelsen hur företag inom olika branscher i Dalarnas län involverar intressenter i sin hållbarhetsredovisning. Ytterligare är syftet att förstå vilka riktlinjer och standarder som följs. Metod: Uppsatsen tillämpar en kvalitativ metod med en induktiv ansats och deduktiva inslag. LÄS MER

  5. 5. Arbetet utanför de kritade linjerna : En kartläggning av Allsvenska herrfotbollsklubbars relationsmarknadsföring gentemot sponsorer

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Arvid Jarmstad; Albin Larsson; [2023]
    Nyckelord :Sponsorship; Relationship marketing; Brand Equity; Exposure; Corporate social responsibility; Sporting performance; Supporters; Sponsorer; Relationsmarknadsföring; Brand Equity; Exponering; Corporate social responsibility; Sportslig prestation; Supportrar;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att kartlägga hur corporate social responsibility, sportsliga prestationer och supportrar påverkar Allsvenska herrfotbollsklubbars relationsmarknadsföring gentemot sponsorer. Fotboll är den största sporten i Sverige och sponsorer är en viktig inkomstkälla för svenska fotbollsklubbar. LÄS MER