Sökning: "CSR syn"
Visar resultat 1 - 5 av 79 uppsatser innehållade orden CSR syn.
1. Ready or not? : Analysis of the Swedish Energy Sector's Knowledge and View on CSRD
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : The thesis investigates the view and knowledge among large versus small and medium sized enterprises (SME) regarding the implementation of the Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD). To enable a broad collection of data the study carries out semi-structured interviews and surveys on companies and stakeholders within the Swedish energy sector, as well as a literature review. LÄS MER
2. Vilka motiv finns för att implementera hållbarhetsredovisning : Ett arbete om motiven kring hållbarhetsrapportering
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Hållbarhetsredovisningen är något som blivit allt vanligare hos fastighetsföretag runt om i samhället. Till följd av förändringarna är dagens redovisning påväg att bli inaktuell, konsulter och revisionsföretag poängterar därför att hållbarhet och CSR kan bli lönsamt ur ett långsiktigt perspektiv. LÄS MER
3. Personalretention med hjälp av corporate social responsibility : En kvalitativ studie om sambandet mellan socialt ansvarstagande, kommunikation av socialt ansvarstagande och employer branding
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund och syfte: Dagens ökande krav på företag gör att de måste ta samhällsansvar för att hantera utmaningen att behålla personal. Att företag tydliggör sin syn gällande socialt ansvarstagande är en del av employer branding och ett sätt att göra detta är genom kommunikation. LÄS MER
4. “Jag tror det är viktigt att man inte sminkar grisen” : En kvalitativ studie om kommunikatörers syn påoch hantering av CSR-kommunikation
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Introduction: Corporate Social Responsibility, CSR, is seen as an important part of an organization, where communication functions as creating relationships between the organization and social actors. CSR is about the company's social responsibility for how they affect society from an economic, environmental, and social perspective. LÄS MER
5. With great power comes great social responsibility
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The overall vagueness of words and sentences can show differences in meaning and perceptions. Applying this to Corporate Social Responsibility (CSR) initiatives can end up being misleading, especially in an online setting such as social media, which has shown as a preferable medium for these kinds of messages. LÄS MER