Sökning: "CSr varumärke"

Visar resultat 6 - 10 av 111 uppsatser innehållade orden CSr varumärke.

  1. 6. CSR – En vinnande strategi för varumärkesidentiteten? : En kvalitativ studie om hur CSR-arbete stärker varumärkesidentiteten.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Fredrica Eriksson; Malin Göransson; [2022]
    Nyckelord :Brand Identity; CSR; sustainability; brand; Varumärkesidentitet; CSR; hållbarhet; varumärke;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är allt fler konsumenter intresserade av företags CSR- arbete, CSR har därför blivit en avgörande faktor för konsumenter i valet av företag. Digitaliseringen har bidragit till att vi är ständigt uppkopplade, således har konsumenter tillgång till information som tidigare inte varit tillgänglig. LÄS MER

  2. 7. Varumärkesaktivism i sociala medier : En netnografisk studie om konsumenters respons till företags politiska ställningstaganden online

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Saga Klaening; Petra Hennström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Till följd av den digitala expansionen som skett det senaste decenniet har företag tvingatsdifferentiera sig på marknaden för att sticka ut bland alla miljontalsmarknadsföringsbudskap som konsumenter exponeras för varje dag. Till följd av denökade konkurrensen har företag blivit mer motiverade till att finnamarknadsföringsstrategier som bygger en djupare relation med konsumenterna. LÄS MER

  3. 8. SVERIGES MEST HÅLLBARA LIVSMEDELSKEDJA - JA TACK! - En jämförande kritisk retorikanalys av hur Coop och Lidl kommunicerar sitt miljöfokuserade CSR-arbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lisa Eklöf; Elin Eriksson; [2021-07-01]
    Nyckelord :Hållbarhet; CSR; legitimitet; varumärke; Coop; Lidl;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera och jämföra livsmedelskedjorna Coop och Lidls retorik kopplat till miljöfokuserad CSR-kommunikation som används på de egna webbplatserna och det sociala mediet Instagram. Teori: Corporate Social Responsibility, varumärkeskommunikation, retorik, legitimitet Metod: Kritisk retorikanalys Material: Texter om hållbarhet och miljö på hemsidorna och fyra inlägg från respektive företagens nationella Instagramkonto. LÄS MER

  4. 9. Corporate Social Responsibility : En kvalitativ studie om hur CSR påverkar konsumenters köpbeslut och synen på varumärket

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Nathalie Werley; [2021]
    Nyckelord :CSR; CSR work; sustainability; the fashion industry; purchasing decisions; brand.;

    Sammanfattning : Titel: Corporate Social Responsibility- En kvalitativ studie om hur CSR påverkar konsumenters köpbeslut och synen på varumärket. Datum: 2022-01-13 Författare: Nathalie Werley Nivå: Kandidatuppsats i marknadsföring 15 hp, Linnéuniversitetet. LÄS MER

  5. 10. Att tala är silver men att tiga likaså: En kvalitativ studie om konsumenters resonemang kring CSR-kommunikation inom fast fashion

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Karlsson; Hanna Källerteg; [2021]
    Nyckelord :CSR; CSR-kommunikation; CSR-samarbeten; digital kommunikation; konsumentansvar; konsumentperspektiv; fast fashion; fast fashion-varumärke; CSR communication; CSR collaboration; digital communication; consumer responsibility; consumer perspective; fast fashion brand; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to examine how current and potential consumers of H&M, a fast fashion brand, interpret digital communication regarding their CSR collaboration with the organization WWF. Two brands whose operations contradict. LÄS MER