Sökning: "CSr varumärke"

Visar resultat 21 - 25 av 111 uppsatser innehållade orden CSr varumärke.

  1. 21. Spridning och förankring av CSR i försäkringsföretag : — En studie om anställdas medvetenhet och involvering av företagens hållbarhetsarbete

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Hanna Ta; Lovisa Nätterqvist; [2020]
    Nyckelord :CSR; hållbarhet; hållbarhetsrapportering; anställdas engagemang; informationskällor; organisationsstruktur; internt varumärke; interna informationsflöden organisatoriskt engagemang; organisatorisk identifiering; organisatoriskt förtroende;

    Sammanfattning : Intresset för hållbar utveckling har ökat under de senaste decennierna och likaså intresset hos företag i form av Corporate Social Responsibility (CSR) och hållbarhetsrapportering. Detta ökade engagemang leder till att företag behöver utveckla ett effektivt hållbarhetsarbete samt verksamma hållbarhetspolicys inom företaget. LÄS MER

  2. 22. Oatly - på allas läppar, i dubbel bemärkelse : En studie om konsumenters attityd mot livsmedelsföretaget Oatly

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Beatrice Dicksson; Caroline Martinsson; [2020]
    Nyckelord :Brand image; marketing; attitudes; CSR; Varumärke; marknadsföring; attityd; CSR;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur konsumenter uppfattar Oatlys marknadsföring och framförallt deras marknadsföring kring deras CSR-arbete. Studien undersöker även konsumenternas attityd gentemot företagets varumärke. Studiens teoretiska ramverk bygger på teori inom CSR, attityd och varumärke. LÄS MER

  3. 23. Oetiska ageranden inom modebranschen : En kvantitativ studie om konsumenters köpbeteenden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Forsberg; Cassandra Larsson; [2020]
    Nyckelord :CSR; Oetiskt agerande; Varumärkesbild; Köpintentioner;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka om oetiska ageranden kan påverka varumärkesbilden och konsumenters köpintentioner inom modebranschen.   Metod: I denna studie har en kvantitativ metod genomförts där vi tillämpat en hypotetiskt-deduktiv metod för att härleda hypoteser från den teoretiska referensramen. LÄS MER

  4. 24. Walk the talk – för en trovärdig hållbarhetsprofilering : En förklarande studie om sambandet mellan internal-external brand alignment och employee advocacy

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Madelene Eriksson; Lisa Thörn; [2019]
    Nyckelord :Sustainability marketing; Employee advocacy; Internal marketing; Brand; Hållbar marknadsföring; Employee advocacy; Intern marknadsföring; Förtroende; Brand commitment; Employer branding;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hållbarhet och CSR är idag en självklarhet i många nordiska företag. Under de senaste åren kan även en ökning konstateras i konsumenters vilja att betala mer för hållbara produkter. LÄS MER

  5. 25. Områdesbilden och icke-finansiella värdetalsinverkan på investeringsbedömningen hosprivata fastighetsbolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Anton Ståhl; Robin Gustavsson; [2019]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; Social sustainability; Investment assessment; Corporate Social Responsibility CSR ; Social Hållbarhet; Investeringsbedömning;

    Sammanfattning : Titel: Områdesbilden och de icke-finansiella värdetalens inverkan på investeringsbedömningenhos privata fastighetsbolag Nivå: Kandidatuppsats inom företagsekonomi, 15HP Författare: Robin Gustavsson & Anton Ståhl Handledare: Per-Ola Ulvenblad Examinator: Eva Berggren Datum: 2019-05-21 Frågeställning: Skiljer sig investeringsbedömningen mellan privata fastighetsbolag som valtatt investera i socialt utsatta områden och de som avstått att investera i nämnda områden? Syfte: Det primära syftet med arbetet är att beskriva och analysera om och i så fall hurinvesterings-bedömningen skiljer sig mellan privata fastighetsbolag som valt att investera isocialt utsatta områden och de som avstått att investera i nämnda områden.Utöver det primära syftet vill vi bidra med en sammansvetsning av teorierna kring ickefinansiella och finansiella värden genom att binda samman befintliga teorier och analysera hur det appliceras i praktiken. LÄS MER