Sökning: "CSr varumärke"

Visar resultat 16 - 20 av 111 uppsatser innehållade orden CSr varumärke.

  1. 16. Att ha inkluderande reklam är en självklarhet, eller? : Organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Anna Ehn; Jenny Lundberg; [2020]
    Nyckelord :Norm creativity; norm creative advertising; brand identity; organizations; marketing; communication; advertising; Normkreativ reklam; normkreativitet; reklam; organisationer; förhållningssätt; kommunikation; marknadsföring; varumärkesidentitet; varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att skapa en ökad kunskap och förståelse för organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam   Metod: En deduktiv studie av kvalitativ karaktär genomfördes genom fem intervjuer med Vattenfall, Synoptik, Sparbanken Rekarne, TUI och Vinter.   Slutsats: Studien visade att organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam varierar. LÄS MER

  2. 17. Gröna obligationer - ett lönsamt investeringsalternativ? : En studie på den svenska försäkringsmarknaden

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Christopher Sundqvist Qureshi; Samuel Staf; [2020]
    Nyckelord :Gröna obligationer; lönsamhet; försäkringsbolag; CSR; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kravet på hållbarhet är idag stort och finansmarknaden behöver bemöta problemen likväl som andra marknader med ett minskat klimatavtryck. När kunder har högre förväntningar och medvetenheten ökar i samhället krävs det att nya innovativa sätt att investera skapas inom finansvärldenför att lägga grunden för framtiden. LÄS MER

  3. 18. The effect of corporate donations on a company’s market value in a short-term perspective : An event study approach

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Axel Andreasson; Gustav Bergman; [2020]
    Nyckelord :corporate donation; event study; corporate social responsibility; abnormal returns; market value; företagsdonation; event-studie; företags samhällsansvar; abnormal avkastning; marknadsvärde;

    Sammanfattning : Background: Societies around the world have seen an increased willingness to contribute to social responsibilities activities. One way for corporations to commit to corporate social responsibility (CSR) have been to donate corporate assets. However, donating company assets has been questioned if justifiable. LÄS MER

  4. 19. Kontra Covid : En kvalitativ studie om hur Allsvenska fotbollsklubbar har arbetat med sin marknadsföring under Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Lucas Eriksson; Miran Gürses; [2020]
    Nyckelord :allsvenskan; fotboll; marknadsföring; covid; sociala medier; CSR; relationsmarknadsföring; varumärke;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how Swedish football clubs in Allsvenskan have handled the Covid-19 pandemic in terms of maintain the relationship with their supporters, maintain their brand and compensate for the financial losses. Method: The method of choice is qualitative research based on semi-structured interviews as the method for data collection. LÄS MER

  5. 20. Gröna burgare – gröna företag? : En multimodal kritisk diskursanalys av Max, McDonald's och Burger Kings hållbarhetskommunikation.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ludwig Ernstsson; Hannes Blomkvist; [2020]
    Nyckelord :multimodal critical discourse analysis; corporate social responsibility; McDonald s; Max; Burger King; greenwashing; sustainability; communication; multimodal kritisk diskursanalys; corporate social responsibility; McDonald s; Burger King; Max; grönmålning; hållbarhet; kommunikation;

    Sammanfattning : Studien analyserar Max Burgers, McDonald’s Sverige och Burger King Sveriges reklamkampanjer för de ekologiskt hållbara produkter som återfinns i företagens produktutbud. Studiens syfte är att undersöka om, och i så fall hur, dessa snabbmatskedjor grönmålar sitt varumärke i hållbarhetskommunikationen för att öka försäljningen. LÄS MER