Sökning: "CSr varumärke"
Visar resultat 11 - 15 av 111 uppsatser innehållade orden CSr varumärke.
11. Trovärdigheten för värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syftet med undersökningen är att få en djupare förståelse för vad värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ genererar i relation till trovärdigheten för hållbarhetsarbete ur ett konsumentperspektiv. Vidare ämnar studien att undersöka hur det tillämpas av ett varumärke inom fast fashion-industrin, i den sociala kontexten på Facebook och Instagram. LÄS MER
12. Hur H&M, monki och Arket kommunicerar hållbarhet i sina reklamkampanjer
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This study examines how H&M, Arket, and Monki communicates sustainability in their campaigns on IGTV, and how they work with sustainable marketing to highlight their ethical capital. To investigate this, a thematic semiotic analysis has been applied. LÄS MER
13. Borde Bolaget Bättra Babblet? : En visuell retorikanalys av Systembolagets CSR-kommunikation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Företag engagerar sig allt mer i marknadsföring som belyser deras samhällsåtgärder, vilket går under benämningen Corporate social responsibility [CSR]. Ett företag som applicerar CSR i sin kommunikation är Systembolaget. Systembolaget är ett monopoliserat företag som på uppdrag av svenska staten säljer alkoholhaltiga drycker. LÄS MER
14. Att motverka mutbrott : Riskanalys och riskhantering ur ett företags perspektiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att beskriva rådande rättsläge inom svensk mutbrottslagstiftning, angränsande lagstiftning och vilka sanktionsrisker som föreligger för företag om medarbetare begår mutbrott, samt att utreda vilka åtgärder företag kan vidta för att minska risken för att mutbrott begås. En kombination av rättsdogmatisk metod samt litteraturstudie har tillämpats. LÄS MER
15. Klimatet - Överlevnadsfråga eller varumärkesbyggande? - En kritisk retorikanalys av hur MAX och McDonald’s använder sig av grön marknadsföring
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Studiens syftet är att undersöka den gröna marknadsföringens varumärkesbyggande funktion för företag som verkar inom en sektor som ofta kritiseras för negativ inverkan på klimat och miljö. Teori: Retorik, varumärke, Cororate Social Responsibility, legitimering Metod: Kritisk retorikanalys Material: Fyra reklamfilmer vardera från MAX respektive McDonald’s Sverige Resultat: Klimatfrågan beskrivs inte explicit, istället talar man om sakfrågor relaterade till klimatfrågan. LÄS MER