Sökning: "Carin Larsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Carin Larsson.

  1. 1. Vad frågar du efter? : En studie om hur tydligt förmågorna i the big five efterfrågas inom olika examinationsformer på olika program i kursen   religionskunskap 1

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Teodor Larsson; Carin Stegå; [2019]
    Nyckelord :Examination; abilities; thinking skills; the big five; exam construction; religionskunskap 1; type of questions; Examinationer; förmågor; The big five; provkonstruktion; Religionskunskap 1; frågetyper;

    Sammanfattning : This essay is about how thinking skills are requested in examinations in the course religion 1 in Swedish upper secondary schools. To investigate this an analysis template has been created which is constructed from Göran Svanelids theory the big five, who explains which abilities the Swedish curriculum demands. LÄS MER

  2. 2. Motivation inom offentlig sektor : En fallstudie av medarbetares uppfattning om ledarskap och motivation i en kommun

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Carin Manitski; Frida Larsson; [2017]
    Nyckelord :Motivation; health; organization; leadership; communication; public sector and municipality; Motivation; hälsa; organisation; ledarskap; kommunikation; offentlig sektor och kommun;

    Sammanfattning : Det finns ett direkt samband mellan medarbetarnas motivation, produktivitet och hälsa och ledningen. Tidigare studier visar att verksamheter inom offentlig sektor dras med unika utmaningar och möjligheter som påverkar ledarskapet. LÄS MER

  3. 3. Informationsflöde i en Supply Chain Management-kedja - modell och analys av en praktisk kedja

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Carin Larsson; [1999]
    Nyckelord :Supply Chain Management; leveranskedjor; informationsflöde;

    Sammanfattning : Supply Chain Management innebär styrande av leveranskedjor. En leveranskedja består av leverantörer, tillverkare, distributörer och återförsäljare. I dagsläget bör marknadskonkurrensen vara mellan olika leveranskedjor och inte företag mot företag. LÄS MER