Sökning: "Codes"
Visar resultat 26 - 30 av 1395 uppsatser innehållade ordet Codes.
26. Data-Driven Decision-Making In Small Organizations : A qualitative study in optimizing BI deployment in Vasaloppet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Organizations are social systems established to make decisions. Modern organizational decision-making is complex and can easily overwhelm the capacity of individuals. Because of the complexity of multi-person decisions, there is a big risk for uncertainty in decision-making. LÄS MER
27. Transpersoners erfarenheter av bemötandet i hälso- och sjukvården : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)Sammanfattning : Bakgrund: I Sverige finns ungefär 40 000 transpersoner. Det finns lagar och riktlinjer som som ska skydda alla mot diskriminering och garantera vård på lika villkor. Rådande normer som bygger på ett cisnormativt samhälle kan påverka bemötande av transpersoner. LÄS MER
28. Downscaling the Doughnut Economics Model - Employing a Global Model at the Enterprise Level: A case study of Proton Group and Apotea AB
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : In a rapidly changing world, sustainability is becoming more and more of a priority for organizations. This paper evaluates the possibility of using the Doughnut Economics Model (DEM) as a tool to implement sustainability within an organization on the firm-level, highlighting the potential opportunities and limitations that it poses. LÄS MER
29. Artificial Intelligence and its Implication for Future Jobs : Assessing The Bureau of Labor Statistics’ Adaptation to Artificial Intelligence in Projected Employment Figures in the United States
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Artificial intelligence is often believed to have a detrimental effect on employment. However, when reviewing employment forecasts from The U.S. Bureau of Labor Statistics, no information could be found indicating whether they considered the potential impact of artificial intelligence on employment. LÄS MER
30. Hållbarhetskommunikation : Hållbarhet som del i influencer marketing
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Hållbarhet och hållbar konsumtion får allt större uppmärksamhet samtidigt som influencer marketing blivit en framgångsrik marknadsföringskanal till en ökad försäljning för företag. Studiens syfte är därmed att undersöka modeföretags hållbarhetskommunikation genom influencer marketing, samt kartlägga om kommunikationen stämmer överens med företagens hållbarhetsrapporter. LÄS MER