Sökning: "Collaboration home and Preschool"
Visar resultat 6 - 10 av 32 uppsatser innehållade orden Collaboration home and Preschool.
6. ”Jag räknar med att barnen har det bra och annars säger de till” : En kvantitativ studie av vårdnadshavares perspektiv på relationer och kommunikationens innehåll i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : In the preschool’s curriculum, it appears a collaboration between home and preschool is important for the child’s care as well as development and learning. From what we have seen, however, most of the research studies that refer to the relationship and communication between the parties are only based on the perspective of the preschool teachers. LÄS MER
7. Blöjavvänjning : Förskollärares och föräldrars erfarenheter kring kunskap och samverkan : En studie om hälsoprevention i samhället
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Väst/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Bakgrund: Blåsfunktionen utvecklas successivt med åldern. Tidig blöjavvänjning har stora fördelar för barns hälsa, världens miljö och familjens ekonomi. Åldern när barn blir blöjfria har ökat de senaste 50 åren. Barn som använder blöja har mer bekymmer med urinvägsinfektioner och förstoppning. LÄS MER
8. Samverkan mellan hem och förskola : En kvalitativ studie om hur förskollärare upplever samverkan på relationsnivå med vårdnadshavare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Förskolan är en arena för möten mellan olika människor, speciellt med olika vårdnadshavare. Förskollärare och vårdnadshavare har barnen som gemensam nämnare och strävar efter att det ska gå bra för dem. LÄS MER
9. Vem är jag och vem blir jag? : En fallstudie om övergången från förskolan till förskoleklassen och fritidshemmet
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : The aim of the study has been to highlight opportunities and obstacles for children to develop a positive identity after the transition from preschool to preschool class and school-age educare. Previous research shows that an individual's perceived identity changes when transitioning to new contexts, which often entails new roles and new positions. LÄS MER
10. Samtal om sömn och vila : En empirisk kvalitativ studie om hur förskolepedagoger samtalar med vårdnashavare om barns behov av sömn och vila i förskolan
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The aim of the study is to investigate preschool educators' perceptions of children's need for sleep and rest in preschool as well as their experiences of cooperating with the home regarding the child's sleeping times, based on the child's needs. Our goal is to investigate how a claim from guardians regarding children's sleep in preschool is met by educators. LÄS MER