Sökning: "Corporate Culture"
Visar resultat 26 - 30 av 698 uppsatser innehållade orden Corporate Culture.
26. Ett plus ett ska bli ett : En studie rörande organisationssocialisering och förändrad företagskultur i en pågående sammanslagning.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : I dagens företagsvärld är sammanslagningar av två eller flera organisationer ett vanligt förekommande fenomen och genomförs ofta med målet att effektivisera verksamheterna och uppnå fler konkurrensfördelar. Vidare omfattar detta stora förändringar i organisationerna, där en märkbar förändring kan vara i företagskulturen. LÄS MER
27. Buying carbon neutrality? : Corporate motives for financing carbon offsets
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Carbon offsets are often presented as a multi-beneficial way for companies to mitigate their net climate impact while contributing environmental and social benefits on a global and local scale. Critics argue it is used to avoid more meaningful alterations to a company's own operations. LÄS MER
28. Vad ett hjärta an ställa till med : - en kvalitativ fallstudie om företagskultur, på ett företag med anor från 1580-talet
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Titel:Vilken inverkan kan en artefakt med symboliskt och historiskt laddat värde ha, i syfte att omvrida en företagskultur? Syftet med denna studie är att undersöka hur människor upplever och förstår ett kul- turellt förändringsinitiativ, utifrån en artefakt med symboliskt och historiskt laddat värde. Detta genom att titta på ett specifikt fall för att i realtid kunna studera hur artefakten påverkar människornas värderingar, föreställningar, innebörder och känslor kopplat till artefakten. LÄS MER
29. Creativity & Innovation in a Digital Workplace Culture : Multiple case-study research about establishing a digital workplace culture that fosters innovation and creativity.
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: The culture of a company has a significant influence on its creativity andinnovativeness. For this reason, it is important to build a corporate culture that promotes creativity and innovation. But the conditions for doing this have changed dramatically in recent years. LÄS MER
30. Building Trust in Mergers and Acquisitions : An Exploration of Key Factors
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Mergers and acquisitions (M&A) have been widely used as a key strategy for achieving corporate growth and market expansion. However, due to their complex and challenging nature, more than 60% of M&A transactions fail to create value and capture synergies. LÄS MER