Sökning: "DSRM"
Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade ordet DSRM.
11. Implementering av chattbot i en kundfokuserad kundservice : Behålla det personliga med kundservice hos en chattbot
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Digitala tjänster och systemSammanfattning : Digitization continues to accelerate and so does customers’ expectations of businesses and their services. To be able to remain competitive and to maintain pace with the market leaders, high availability and customer service 24/7 is expected. A growing trend to address this requirement is a chatbot. LÄS MER
12. Replacing Trust: A study of blockchain applicability in maritime logistics
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : In situations entailing risk, trusting others can leave you vulnerable to opportunistic behaviour. This holds true in domains where organisations work in alliances and there is a need for interfirm trust. Blockchain technology aims to solve trust challenges by enabling transactional data sharing and decentralisation. LÄS MER
13. AI inom svenska industrier : En marknadsanalys med designförslag
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/DatavetenskapSammanfattning : Svenska företag måste ständigt förbättra sin position på marknaden där artificiell intelligens (AI) fungerar som ett verktyg för ökad konkurrenskraft. AI är däremot ett komplicerat, odefinierat och hypat begrepp som gör det svårt för företag att lyckas med ökad produktivitetoch minskade kostnader. LÄS MER
14. Security of Big Data: Focus on Data Leakage Prevention (DLP)
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Data has become an indispensable part of our daily lives in this era of information age. The amount of data which is generated is growing exponentially due to technological advances. This voluminous of data which is generated daily has brought about new term which is referred to as big data. LÄS MER
15. Utveckling av en chatbots dialog för implementation i en webbaserad kundtjänst
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Automatisering av kundtjänster genom implementering av chatbotar blir allt vanligare för att kunna erbjuda kunder en mer tillgänglig och effektiv service. Vid implementering av chatbotar i kundtjänster lämnas den mänskliga kontrollen och kundens upplevelse delvis över till ett digitalt system, vilket ställer krav på utformning av chatbotars dialoger. LÄS MER