Sökning: "Dagens Medin"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Dagens Medin.
1. Levande stadskärnor, en aktuell utmaning i dagens stadsplanering : En fallstudie om Linköpings arbete för en levande stadskärna
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema teknik och social förändringSammanfattning : Denna studie syftar till att utreda hur Linköpings kommun och andra aktörer arbetar för en levande och attraktiv stadskärna i Linköping. Samt identifiera positiva och negativa aspekter med Linköpings stadskärnan. LÄS MER
2. Närhet på avstånd : En kvalitativ bildanalys av bildgestaltningen av terrorattentaten i Paris 2015
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Syftet med den här studien är att analysera svenska kontra utländska mediers bildgestaltning av terrorattentaten i Paris 2015 för att studera vilka eventuella likheter och skillnader det fanns i bildgestaltningen mellan olika tidningsmedier i olika länder. För att förstå bildernas roll i rapporteringen och hur de används för att gestalta terrorattentat gör att studien är intressant och viktig ur ett samhällsvetenskapligt perspektiv. LÄS MER
3. "Hur attraherar vi rätt?" -En kvalitativ undersökning av hur sex svenska IT-konsultföretag använder sig av employer branding i rekryteringen av nya medarbetare.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Undersökningen tog ansats i den bristkompetens som finns på dagens arbetsmarknad inom IT. Syftet med studien var därför att studera hur olika IT-konsultföretag använder sig av employer branding i rekryteringen av nya medarbetare. Ur detta kunde även diverse likheter och skillnader mellan företagen urskiljas. LÄS MER
4. Vad du egentligen lyssnar på : Undertitel: En kvantitativ studie om marknadskommunikation i svenska podcasts
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: I dagens samhälle med ständig uppkoppling blir vi i allt större utsträckning utsatta för reklam i syfte att påverka oss. I denna undersökning eftersträvas att se hur påverkan kan komma fram i fenomenet podcast. LÄS MER