Sökning: "Dagens Medin"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Dagens Medin.

  1. 1. Levande stadskärnor, en aktuell utmaning i dagens stadsplanering : En fallstudie om Linköpings arbete för en levande stadskärna

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema teknik och social förändring

    Författare :Umüd Agali; Edvin Medin; [2023]
    Nyckelord :city centre; attractiveness; vibrant; temporary urbanism; cooperation; stadskärna; attraktivitet; levande; temporär urbanism; samverkan;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att utreda hur Linköpings kommun och andra aktörer arbetar för en levande och attraktiv stadskärna i Linköping. Samt identifiera positiva och negativa aspekter med Linköpings stadskärnan. LÄS MER

  2. 2. Närhet på avstånd : En kvalitativ bildanalys av bildgestaltningen av terrorattentaten i Paris 2015

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Liisa Medin; Nanny Lögdal; [2021]
    Nyckelord :bildgestaltning; terrorattentat; Paris; semiotik; bildanalys;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte:  Syftet med den här studien är att analysera svenska kontra utländska mediers bildgestaltning av terrorattentaten i Paris 2015 för att studera vilka eventuella likheter och skillnader det fanns i bildgestaltningen mellan olika tidningsmedier i olika länder. För att förstå bildernas roll i rapporteringen och hur de används för att gestalta terrorattentat gör att studien är intressant och viktig ur ett samhällsvetenskapligt perspektiv. LÄS MER

  3. 3. "Hur attraherar vi rätt?" -En kvalitativ undersökning av hur sex svenska IT-konsultföretag använder sig av employer branding i rekryteringen av nya medarbetare.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Johanna Tovesson; Clara Medin; [2018]
    Nyckelord :Employer branding; IT-konsultföretag; IT-profiler; rekrytering; attrahera; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Undersökningen tog ansats i den bristkompetens som finns på dagens arbetsmarknad inom IT. Syftet med studien var därför att studera hur olika IT-konsultföretag använder sig av employer branding i rekryteringen av nya medarbetare. Ur detta kunde även diverse likheter och skillnader mellan företagen urskiljas. LÄS MER

  4. 4. Vad du egentligen lyssnar på : Undertitel: En kvantitativ studie om marknadskommunikation i svenska podcasts

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonathan Medin; Lars Anesäter Olsson; [2016]
    Nyckelord :Podcast; Covert Marketing; Marknadskommunikation; Overt Marketing;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: I dagens samhälle med ständig uppkoppling blir vi i allt större utsträckning utsatta för reklam i syfte att påverka oss. I denna undersökning eftersträvas att se hur påverkan kan komma fram i fenomenet podcast. LÄS MER