Sökning: "Den svenska alkohol"

Visar resultat 21 - 25 av 94 uppsatser innehållade orden Den svenska alkohol.

  1. 21. ”I’m not vain but I love shoes and champagne…” : En kvalitativ textanalys av svenska influencers alkoholrelaterade Instagram-inlägg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Matilda Törnquist; [2019]
    Nyckelord :alcohol; alcohol content; alcoholposts; influencer; Instagram; social media; Bourdieu; alkohol; alkoholrelaterade inlägg; influencer; Instagram; sociala medier; Bourdieu;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har såväl influencers som alkohol och den näst mest populära sociala plattformen Instagram en stark ställning i Sverige. Denna studie, som rör sig inom fältet sociala medier, undersöker hur svenska influencers på Instagram genom bild och text kommunicerar kring alkohol. LÄS MER

  2. 22. Studenter, Framtidens finsmakare! : En studie om hantverksölens plats på ölmarknaden för studenter.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Axel Orre; Amelie Witschard; [2018]
    Nyckelord :Students; connoisseurs; Studenter; finsmakare;

    Sammanfattning : Title: Students, the future connoisseurs- A study on craft beers place on the beer market in a student town. A trend that is growing stronger among Swedish breweries is the interest in micro breweries. LÄS MER

  3. 23. Alkohol- och drogtester ombord : En undersökning av svenska sjömäns attityder till slumpmässiga alkohol- och drogtester ombord

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)

    Författare :Martin Löfvendahl; Andreas Klemmensen; [2018]
    Nyckelord :Random alcohol and drug test; workplace; attitude; qualitative thematic content analysis; Slumpmässiga alkohol- och drogtester; arbetsplats; attityd; kvalitativ tematisk innehållsanalys;

    Sammanfattning : Forskningen pekar på en konflikt mellan de krav vissa arbetsgivare har på att alkohol- och drogtesta sina anställda, respektive den eventuella ovilja arbetstagare av integritetsskäl kan ha att bli testade. I detta sammanhang råder det en oklarhet om vilka attityder svenska sjömän har till att bli alkohol- och drogtestade ombord på arbetsplatsen. LÄS MER

  4. 24. Sälja öl med ord : Hur mikrobryggerier på den svenska ölmarknaden kan öka värdet för sina kunder

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Westin; Josefin Eklund; [2018]
    Nyckelord :Mikrobryggeri; Inre signaler; Yttre signaler; Värdeerbjudande; Indirekt interaktion; Värdeskapare;

    Sammanfattning : För mikrobryggerier är det essentiellt att utforma produktbeskrivningar som tilltalar kunder i syfte att sticka ut bland konkurrenter på en expanderande marknad. Men, för att tilltala kunder behöver mikrobryggerier veta vad deras typiska kund värdesätter hos produktbeskrivningarna. LÄS MER

  5. 25. Ett glas vin med omtanke : Systembolagets kamp i den svenska alkoholkulturen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Juhani Pihlajainen; Victor Fors-Jadin; [2018]
    Nyckelord :Systembolaget; Operation vin; alkoholkonsumtion; reklam; informationskampanj; kultur; alkoholkultur;

    Sammanfattning : Systembolagets externa kommunikation är någonting många i Sverige får ta del av. Deras uppdrag är unikt, då de har monopol på detaljhandeln av alkoholhaltiga drycker i Sverige samt ett uppdrag att sälja med ansvar, utan ett vinstintresse. LÄS MER