Sökning: "Digital Aesthetics"

Visar resultat 16 - 20 av 65 uppsatser innehållade orden Digital Aesthetics.

  1. 16. Färgat ljus i den exteriöra offentliga miljön - En jämförelse av ljussättningar utifrån ett estetiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Lisa La; Robin Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Light; lighting; color; aesthetics; colored lighting; public lighting; Ljus; färg; estetik; färgat ljus; belysning; offentlig belysning; ljussättning;

    Sammanfattning : För att skapa trevligare och förbättrade utomhusmiljö har det blivit en allt vanligare syn med färgad belysning i städer, men vid felanvändning av dessa riskerar det att störa eller upplevas obehagligt. På två platser i Jönköping har man applicerat färgat ljus på två väldigt olika sätt, dessa platser är Lillsjöplan och Fiskargränd, en med en väldigt påtaglig färgeffekt och den andra med en mer subtil användning av färg. LÄS MER

  2. 17. Personliga flöden & digitala minnessaker : En kvalitativ studie av estetik och värde i digitala samlingar på Instagram

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Caroline Dahlberg; [2021]
    Nyckelord :Digital collections; graphic design; Instagram; social media; self-representation; Digitala samlingar; grafisk design; Instagram; sociala medier; själv-representation;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie av digitala samlingar pp Instagram genomfördes med metodkombinationen enkät, intervju och kompositionell tolkning. Studien ämnade undersöka digitalt samlande och vad som styr Instagramanvändares samlande av digitala artefakter. LÄS MER

  3. 18. Hemmastolen : en stol för arbete och livet hemma

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Thunberg Jacob; [2021]
    Nyckelord :Stol; arbete hemifrån; ergonomi; köksstol; kontorsstol; arbetsstol;

    Sammanfattning : This study explores the use of chairs during remote work from home. In our modern, digital society, it is becoming increasingly common for people to do their work from the workplace at home. Working from home has also increased significantly with the COVID-19 pandemic that has been a part of our everyday life for the past year. LÄS MER

  4. 19. What motivates you? : Exploring the underlying motivational factors for participation in UGC contests on Instagram.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Alice Fredriksson; Linnea Hallgren; Malin Vall; [2021]
    Nyckelord :Motivation; User-generated content; Instagram; contests; gamification; uses and gratification theory;

    Sammanfattning : Background: Throughout recent years, the amounts of competitions on Instagram have increased and is now a popular marketing tool for companies to use. The strong competition in digital marketing has led to the need for brands to effectively utilize this marketing strategy. LÄS MER

  5. 20. Internet as Aesthetic Medium

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för estetik

    Författare :Renata Šparada; [2021]
    Nyckelord :aesthetics; internet; aesthetic medium;

    Sammanfattning : The dissertation explains the internet as an aesthetic medium, authorship in the medium and platforms’ influence on the medium’s aesthetic function. This is achieved by analysing the actual art that uses the internet as an aesthetic medium. LÄS MER