Sökning: "Digital Aesthetics"

Visar resultat 26 - 30 av 65 uppsatser innehållade orden Digital Aesthetics.

  1. 26. Spelen som aldrig växte upp : Nostalgi och dess plats i användarupplevelser av spel

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Amanda Hemgren; Natalie Esseen; [2019]
    Nyckelord :digitala spel; nostalgi; användarupplevelser;

    Sammanfattning : Since its commercial outbreak during the 1970’s, digital games have grown to become one of the foremost ways of entertainment. A recent trend that can be observed in the game industry is to remake old games, relaunch classic titles and develop new games in a distinct “retro” style. LÄS MER

  2. 27. Visuellt berättande genom karaktärer

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Jonas Holmlund; [2019]
    Nyckelord :Games; game characters; diffraction; visual design; game design; good eye.; Spel; spelkaraktärer; diffraktion; visuell design; speldesign; good eye;

    Sammanfattning : I mitt arbete har jag genom användandet av diffraktion analyserat spelkaraktärer för att se hurkaraktärerna använder estetik och visuella utryck för att beskriva karaktärsdrag och bakgrundsamt hur de kan användas i nya berättelser. Genom användandet av the good eye metoden harjag analyserat ett flertal spelkaraktärer genom att dela upp deras estetik i innehåll, färg,rumsligt innehåll, ljus och uttryck och sedan försökt applicera dessa på redan skrivnakaraktärer för ett digitalt spel och anpassa dem till spelvärldens visuella estetik. LÄS MER

  3. 28. Patch the Wall

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Qirui Wang; [2019]
    Nyckelord :Digital fabrication; Traditions; Contemporary architectural design; Tectonics; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : In recent years, digital fabrication has become powerful tool for architects to process and implement design and construction. However, in some countries, architects lack sufficient support to achieve their intentions in digital fabrication. LÄS MER

  4. 29. AUGMENTING THE REALITY : Can AR Technology Entice Consumer Engagement? A Quantitative Study

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :André Hellgren; Simon von Pongracz; [2019]
    Nyckelord :Augmented reality; consumer engagement; Technology Acceptance Model; Hype Cycle; perceived usefulness;

    Sammanfattning : Today, advances in the technological sector spurs invention toward new heights. What can be achieved today was just decades ago science fiction. Recent years, augmented reality has emerged which is explained by Kipper & Rampolla (2012, p. 1) as a technology that combines the real world with virtual objects which creates a supplement to reality. LÄS MER

  5. 30. Växande kunskaper i virtual reality : Virtual reality som ett verktyg för lärande

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Niklas Johansson; Tony Lin; [2019]
    Nyckelord :video games; virtual reality; visual aesthetics; learning; horticulture; digitala spel; virtuell verklighet; visuell estetik; lärande; hortikultur;

    Sammanfattning : Denna undersökning diskuterar virtual reality (VR) spel i förhållande till lärande och underhållning. Gestaltningen kommer ske genom det existerande spelet GROW’em från företaget Okay Games där vi undersökte effekten av virtual reality på lärande i just spel. LÄS MER