Sökning: "Digital Aesthetics"
Visar resultat 26 - 30 av 65 uppsatser innehållade orden Digital Aesthetics.
26. Spelen som aldrig växte upp : Nostalgi och dess plats i användarupplevelser av spel
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Since its commercial outbreak during the 1970’s, digital games have grown to become one of the foremost ways of entertainment. A recent trend that can be observed in the game industry is to remake old games, relaunch classic titles and develop new games in a distinct “retro” style. LÄS MER
27. Visuellt berättande genom karaktärer
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : I mitt arbete har jag genom användandet av diffraktion analyserat spelkaraktärer för att se hurkaraktärerna använder estetik och visuella utryck för att beskriva karaktärsdrag och bakgrundsamt hur de kan användas i nya berättelser. Genom användandet av the good eye metoden harjag analyserat ett flertal spelkaraktärer genom att dela upp deras estetik i innehåll, färg,rumsligt innehåll, ljus och uttryck och sedan försökt applicera dessa på redan skrivnakaraktärer för ett digitalt spel och anpassa dem till spelvärldens visuella estetik. LÄS MER
28. Patch the Wall
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : In recent years, digital fabrication has become powerful tool for architects to process and implement design and construction. However, in some countries, architects lack sufficient support to achieve their intentions in digital fabrication. LÄS MER
29. AUGMENTING THE REALITY : Can AR Technology Entice Consumer Engagement? A Quantitative Study
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Today, advances in the technological sector spurs invention toward new heights. What can be achieved today was just decades ago science fiction. Recent years, augmented reality has emerged which is explained by Kipper & Rampolla (2012, p. 1) as a technology that combines the real world with virtual objects which creates a supplement to reality. LÄS MER
30. Växande kunskaper i virtual reality : Virtual reality som ett verktyg för lärande
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Denna undersökning diskuterar virtual reality (VR) spel i förhållande till lärande och underhållning. Gestaltningen kommer ske genom det existerande spelet GROW’em från företaget Okay Games där vi undersökte effekten av virtual reality på lärande i just spel. LÄS MER