Sökning: "Digital Consumer Experience"

Visar resultat 11 - 15 av 132 uppsatser innehållade orden Digital Consumer Experience.

  1. 11. Digitala knuffar: den osynliga handen vid online handel : En fallstudie av ett ledande detaljhandelsföretag inom sport- och livsstilsmodesegmentet

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Tintin Lundgren; [2023]
    Nyckelord :digital nudging; retail companies; digital retail channels; digital platforms; sport and leisure fashion; Digitala knuffar; detaljhandelsföretag; digitala handelskanaler; digitala plattformar; sport- och livsstilsmode;

    Sammanfattning : Som resultat av globalisering och teknologisk utveckling genomför människor flera beslut i sina privata och professionella liv från digitala enheter. Beslutsfattningen varierar från informationsinhämtning, underhållning och framför allt näthandel. LÄS MER

  2. 12. Digital Dimension of Luxury Automotive Brands: A multiple case study investigating hedonic value creation online

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Sara Horvath; Betty Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Luxury Brands; Automotive Industry; Value Creation; Hedonic Value; Customer Experience; Digital Touchpoints; Customer Journey;

    Sammanfattning : In recent years, there has been a notable shift in the conventional strategies employed by luxury automotive brands towards a more digitalized customer journey. This shift reflects the changing landscape of consumer behavior and the growing influence of technology in shaping customer experiences. LÄS MER

  3. 13. "The Limits of Nudging": A Case Study on Nudge-based Interventions in E-commerce Sustainability

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Athulya Purushothaman; [2023]
    Nyckelord :Pro-Environmental Behavior; Nudge; E-Commerce; Digitization; Digital Nudges; Consumer Behavior; Digital Marketing; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Modern consumerism and overconsumption in e-commerce have profound ecological ramifications, necessitating the adoption of pro-environmental behavior. Imagine a world where sustainable choices are seamlessly integrated into our online shopping experience. LÄS MER

  4. 14. Framtagande av en prototyp som stöder ett mer hållbart konsumtionsbeteende gällande e-returer

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Lara Johannesdottir; Tilde Berg; [2023]
    Nyckelord :E-returns; persuasive design; e-commerce; grounded theory; Sustainable Interaction Design; E-returer; persuasive design; e-handel; grundad teori; Sustainable Interaction Design;

    Sammanfattning : På grund av den ökade klädkonsumtionen inom e-handeln har antalet digitala returer ökat markant, vilket har bidragit till ohanterbara mängder returer för återförsäljare inom e-handeln. En stor mängd av dessa returer slängs eller bränns upp och orsakar på så sätt negativ påverkan på miljön. LÄS MER

  5. 15. Looking Ahead: The Future of the Offline Channel for Digital-born Retailers

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anna Kälebo Johansson; Michelle Malmström; [2023]
    Nyckelord :Fashion retailing; E-commerce; Offline channels; Virtual shopping; Price image; Billboard effect; Customer acquisition cost; Retail death;

    Sammanfattning : During recent years, there has been a significant increase in e-commerce and the demand for it among customers. It has become imperative for new fashion retailers to have a digital presence, and the outbreak of Covid-19 has further accelerated this trend, amplifying the importance of having a presence online. LÄS MER