Sökning: "Digital games in learning"

Visar resultat 31 - 35 av 123 uppsatser innehållade orden Digital games in learning.

  1. 31. Digitala multimodala lärospel i engelskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Rebecka Gustafsson; Hanna Kling; [2022]
    Nyckelord :Digitala läromedel; multimodalitet; motivation; scaffolding;

    Sammanfattning : This research review investigates the effectiveness of digital multimodal learning games in teaching and how digital learning games affect students' language learning in English teaching. In society, it is becoming increasingly common to use digital means in teaching. LÄS MER

  2. 32. ”Läs uppgiften, lös den i huvudet och sen skriver du svaret” : Upplevda problem med att använda digitala läromedel vid arbete med problemlösning i ämnet matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Sanna Norén; Rebecka Almgren; [2022]
    Nyckelord :Digitala verktyg; digitala läromedel; problemlösningsundervisning; elevers lärande; PIC-RAT;

    Sammanfattning : Vi lever idag i ett samhälle där digitala verktyg är en del av barn och ungdomars vardag. Teknikens utveckling har idag resulterat i ett flertal möjligheter för skolor att integrera digitala läromedel i matematikundervisningen för att på så sätt effektivisera elevernas lärande. LÄS MER

  3. 33. Omdesign av instruktioner till sällskapsspel för underlättad inlärning

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ellen Forslind; Ida Reithe Kindvall; [2021]
    Nyckelord :Instruktionsdesign; Spelregler; Informationsdesign; Inlärning;

    Sammanfattning : Sällskapsspel uppskattas av många. Det är en aktivitet som kan skapa gemenskap och bygga broar mellan generationer. Ett spels regelhäfte är viktigt både för att lära sig ett spel men också för att kunna lösa konflikter om meningsskiljaktigheter uppstår under spelets gång. LÄS MER

  4. 34. Kartan, eleverna och läraren : En undersökning av geografiundervisningen kring kartor och rumslig uppfattning och dess digitala inslag.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Hannah Darius; [2021]
    Nyckelord :children’s´ mapping; spatial perception; digitalization; TPACK; barns geografi; rumslig uppfattning; digitalisering; TPACK;

    Sammanfattning : Geografin, kartan och vårt samhälle blir alltmer digitaliserade. Vi lever i en globaliserad värld och kan ta del av stora delar av världen genom våra olika digitala hjälpmedel hemma från soffan. LÄS MER

  5. 35. Digitala matematikspel som läromedelMed vilka syften används digitala matematikspel i undervisningen.

    M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Max Lindborg; Javad Beyge; [2021]
    Nyckelord :Digital games; Mathematics teaching; Primary school; Digitala spel; Matematikundervisning; Grundskolan;

    Sammanfattning : Today's school has become more and more digital the last years which means that schools have more access to digital tools than before. For example, digital games are something that is used frequently during mathematic classes. LÄS MER