Sökning: "Digital games in learning"
Visar resultat 41 - 45 av 123 uppsatser innehållade orden Digital games in learning.
41. Förståelser av likhetstecknet och hur de framställs i digitala spel för låg- och mellanstadiet : En systematisk litteraturstudie och en innehållsanalys om förståelser av likhetstecknet
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med den här studien är att belysa faktorer som möjliggör eller hindrar förståelsen av likhetstecknet hos elever och dess övergång mellan aritmetik och algebra. Med en systematisk litteraturstudie som metod söktes vetenskapliga artiklar som sammanställdes i fem olika kategorier. LÄS MER
42. Dagliga sociala interaktioner för att öka studenters sociala välmående i digitala lärmiljöer
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Forskning tyder på att covid-19-pandemin har påverkat studenters välmående negativt. Studenter som har studerat hemma under pandemin är mer stressade, känner mer ångest och känner sig ensamma samtidigt som symptom som tyder på depression förvärras. LÄS MER
43. The Impact of Digital Games on English Vocabulary Learning in Middle School in Sweden (ages 9-12)
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : In recent years, the age of additional language learning has been lowered in school education. What separates current students from the previous generation, however, is the fact that they use modern technology, such as digital games, and this can be used as a teaching strategy. LÄS MER
44. The Effect of Gender on English as L2 Learning Motivation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Abstract The aim of this study is to expound on the gender discrepancy that is present in the English subject in the Swedish school, where female students generally and consistently attain higher grades. We do so by investigating any gender differences in motivation to learn a second language (L2). LÄS MER
45. The consequences of digital extramural activities for the formal classroom
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : The purpose of this independent project is to give teachers of young ESL-students a collected knowledge of what kind of digital extramural activities the students often do on their spare time and what consequences this have for the formal primary classroom and students’ vocabulary skills. The studies used are found on EBSCO’s ERIC and SwePub, peer reviewed, published between 2010 and 2020, and all available in full text through Malmö university. LÄS MER