Sökning: "Digital games in learning"

Visar resultat 41 - 45 av 123 uppsatser innehållade orden Digital games in learning.

  1. 41. Förståelser av likhetstecknet och hur de framställs i digitala spel för låg- och mellanstadiet : En systematisk litteraturstudie och en innehållsanalys om förståelser av likhetstecknet

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Johanna Kvist; Zelal Demirbag Kasirga; [2021]
    Nyckelord :Equal sign; Algebra; Mathematics; Concept; Instrumental understanding; Relational understanding; Likhetstecknet; Algebra; Matematik; Koncept; Instrumentell förståelse; Relationell förståelse;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att belysa faktorer som möjliggör eller hindrar förståelsen av likhetstecknet hos elever och dess övergång mellan aritmetik och algebra. Med en systematisk litteraturstudie som metod söktes vetenskapliga artiklar som sammanställdes i fem olika kategorier. LÄS MER

  2. 42. Dagliga sociala interaktioner för att öka studenters sociala välmående i digitala lärmiljöer

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Julius Albiz; Lisa Balzar; [2021]
    Nyckelord :social interaktion; välmående; digitala lärmiljöer; högre utbildning; onlinespel;

    Sammanfattning : Forskning tyder på att covid-19-pandemin har påverkat studenters välmående negativt. Studenter som har studerat hemma under pandemin är mer stressade, känner mer ångest och känner sig ensamma samtidigt som symptom som tyder på depression förvärras. LÄS MER

  3. 43. The Impact of Digital Games on English Vocabulary Learning in Middle School in Sweden (ages 9-12)

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Stella Nanfuka Tebeweka; [2021]
    Nyckelord :Digital games; Digital games in learning; Early childhood learning; English in Sweden; English language learning; English vocabulary; Gamification; Gaming and language; Vocabulary acquisition; Vocabulary development;

    Sammanfattning : In recent years, the age of additional language learning has been lowered in school education. What separates current students from the previous generation, however, is the fact that they use modern technology, such as digital games, and this can be used as a teaching strategy. LÄS MER

  4. 44. The Effect of Gender on English as L2 Learning Motivation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :NannaLinnea Bergman; Emma Svensson; [2021]
    Nyckelord :gender; motivation; English as L2; extramural English; learning motivation;

    Sammanfattning : Abstract The aim of this study is to expound on the gender discrepancy that is present in the English subject in the Swedish school, where female students generally and consistently attain higher grades. We do so by investigating any gender differences in motivation to learn a second language (L2). LÄS MER

  5. 45. The consequences of digital extramural activities for the formal classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Anna Leffler; [2021]
    Nyckelord :ESL; extramural; gaming; informal learning; primary school;

    Sammanfattning : The purpose of this independent project is to give teachers of young ESL-students a collected knowledge of what kind of digital extramural activities the students often do on their spare time and what consequences this have for the formal primary classroom and students’ vocabulary skills. The studies used are found on EBSCO’s ERIC and SwePub, peer reviewed, published between 2010 and 2020, and all available in full text through Malmö university. LÄS MER