Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 25 av 2303 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
21. Cyberhygien hos högskolestudenter - Vilka åtgärder behövs för att upprätthålla en god cyberhygien bland högskolestudenter i Sverige
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Den digitala interaktionen har blivit en väsentlig del av individers vardag. Ökad användning av digitala tjänster har också lett till en exponentiell ökning av diverse cyberhot. LÄS MER
22. Accessibility in Social Media : Facebook and the Older Adult
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : In recent years, there has been a substantial increase in the percentage of seniors using social media, yet few studies have been conducted to understand the challenges underlying social network utilisation by seniors. By understanding what motivates seniors to use social media, the difficulties they encounter while using them and what would be an inclusive social media from their perspective is paramount for designing inclusive user interfaces that suit this growing population. LÄS MER
23. Digitala hjältar eller etiska skurkar? : En kvantitativ innehållsanalys om användningen av oetiska och etiska metoder, samt andrafiering i konfrontationsvideos publicerade på Dumpen.se.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien syftar till att, ur ett medieetiskt perspektiv, analysera vilka oetiska och etiska metoder som organisationen Dumpen använder samt att granska hur individer som söker kontakt med barn i sexuellt syfte andrafieras. Detta för att bidra med kunskap till forskningen kring journalistik och medieetik. LÄS MER
24. Influerad av influencers : En kvalitativ studie om unga kvinnors syn på influencers kommunikation på sociala medieplattformar med fokus på impulsköp och miljöaspekter
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : This thesis analyzes how young female students aged 20–25 perceive influencer marketing communication on social media and its correlation with their impulsive purchases within the fast fashion industry. The study involves eight interviews to gain an understanding of these consumers' behavior during impulse purchases. LÄS MER
25. Förskolans spegelbild via egna sociala medier
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syftet med studien är att beskriva och diskutera hur förskolor utan centralt beslutad digital lösning väljer att förmedla sin verksamhet via sociala medier. Studien är en kvalitativ studie som har genomförts genom semistrukturerade intervjuer av två förskollärare. Studien analyserar också förskolornas publicerade material på Instagram. LÄS MER