Sökning: "Dina Olsson"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Dina Olsson.
1. Urbanears Ugglan - Studying Usercentered Designin Product Development
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : This report describes the master’s thesis conducted by Sunny Ahmed and Linnéa Olssonat KTH Royal Institute of Technology for the client Zound Industries. By exploringemerging technologies and user needs, the project members developed a design proposal forheadphones for active users that can be released in three to five years’ time. LÄS MER
2. Arbetslöshet - dina vänners fel? : En analys av våra personliga nätverks betydelse för anställning
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Finns det ett samband mellan sannolikheten för att ha ett arbete och hur ditt nätverk ser ut? I så fall på vilket sätt? Denna studie undersöker om antalet nära vänner har betydelse för om du har arbete eller inte. Studien syftar även till att ta reda på vilka egenskaper hos nära vänner som kan gynna eller missgynna individen i arbetssökandet. LÄS MER
3. Enkät för skattning av 8-åriga barns fysiska aktivitet : En valideringsstudie. Frågor ur SIH-enkäten jämförda med referensmetoden accelerometri
Magister-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Aim To validate the STOPP-8-questionnaire (S8Q), containing items from the SIH-questionnaire, against the criterion method accelerometry to estimate its capacity to assess 8 year old Swedish children’s physical activity (PA). Can it assess children’s physical activity? Can it differentiate the active children from the sedentary? If the answer is yes, how well can it do so? Method Data was collected during fall and winter the school year of 2008 - 2009 via the project STOPP-8. LÄS MER
4. Work is theatre and every business is a stage : En studie i möjliggörandet av relationer med hjälp av event marketing
Kandidat-uppsats, EkonomihögskolanSammanfattning : Uppsatsens titel ”Work is theatre and every business is a stage” – en studie i möjliggörandet av relationer med hjälp av event marketing Seminariedatum 2008-06-05 Ämne/kurs Kandidatuppsats i marknadsföring, 15 p Författare Sophie Ohlsson och Dina Sabrkesh Handledare Ingemar Haglund Nyckelord Event marketing, relationer, relationsmarknadsföring, evenemang, event. Problemområde Konsumenter idag vill inte dagligen pumpas med nya budskap utan de har blivit mer medvetna och söker efter ett värde från företaget och dess produkter utöver det brukliga. LÄS MER