Sökning: "eventplanering"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet eventplanering.
1. Face-to-face over the Internet : Facing the hard truth with physical attendance in a post-pandemic society
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This research is based on a pilot study, conducted on a marketer from an unnamed company within the tech industry (the anonymity is used because of the integrity of the interview subjects of both the pilot study and this study). The company deals with B2B (Business to business) transactions, and the marketing in this is somewhat different from the typical B2C (business to consumer) type of marketing. LÄS MER
2. Att skapa shoppingupplevelser: Mall för planering av butiksevent hos ett modeföretag
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Relationsmarknadsföring och upplevelsebaserad marknadsföring i form av event är en kommunikationsform som används allt mer av företag. Butiksevent är en typ av event som hålls för att stärka varumärkesidentiteten genom att samla målgruppen i butiken och erbjuda unika upplevelser till kunden. LÄS MER
3. Bröllop, mässa, bankett och mingel : - Hur görs ett festevenemang?
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
4. Kundvärden i en värld av tyll, slöjor och brudbuketter : En studie om svenska bröllopskoordinatorer
Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Denna uppsats består av en kvalitativ undersökning som antog en induktiv ansats. Detta föll sig naturligt för oss eftersom vårt intresse av bröllopsindustrin och bröllopskoordinatorer gjorde att vi ville komma vårt problemområde nära och få en mer djupgående inblick, hellre än en bred bild. LÄS MER
5. Work is theatre and every business is a stage : En studie i möjliggörandet av relationer med hjälp av event marketing
Kandidat-uppsats, EkonomihögskolanSammanfattning : Uppsatsens titel ”Work is theatre and every business is a stage” – en studie i möjliggörandet av relationer med hjälp av event marketing Seminariedatum 2008-06-05 Ämne/kurs Kandidatuppsats i marknadsföring, 15 p Författare Sophie Ohlsson och Dina Sabrkesh Handledare Ingemar Haglund Nyckelord Event marketing, relationer, relationsmarknadsföring, evenemang, event. Problemområde Konsumenter idag vill inte dagligen pumpas med nya budskap utan de har blivit mer medvetna och söker efter ett värde från företaget och dess produkter utöver det brukliga. LÄS MER