Sökning: "Distribution varumärke"

Visar resultat 11 - 15 av 38 uppsatser innehållade orden Distribution varumärke.

  1. 11. Livsmedelsdistributörer och Sociala Medier : Hur livsmedelsdistributörer i Sverige använder, utvärderar och legitimerar sitt användande av sociala medier som marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Marcus Allard; Alexander Wetterström; [2016]
    Nyckelord :Sociala medier; livsmedelsdistributörer; B2B; B2C; marknadsföring; relations-marknadsföring; kommunikation; Facebook; Instagram;

    Sammanfattning : Background: The usage of social media in Sweden have increased steadily in recent years. These communication channels have transformed the communication between customers and companies from a passive monologue to a dialogue in which the customers gets involved in order to create new, and maintain already existing relationships which ultimately creates long-term profitability. LÄS MER

  2. 12. Solceller : Lönsamt och långsiktigt hållbart energiförsörjningsalternativ för Landstinget Blekinge?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för strategisk hållbar utveckling

    Författare :Matilda Svensson; [2016]
    Nyckelord :solar cells; long-term sustainability; economic profitability; self-produced electricity; solceller; egenproducerad el; ekonomisk lönsamhet; långsiktig hållbarhet;

    Sammanfattning : Landstinget Blekinge är en av Blekinge Läns största fastighetsägare och har idag ett stort elbehov på grund av sin energiintensiva verksamhet. I enlighet med organisationens miljöplan finns önskemål om att utreda möjligheterna att producera egen el med solceller. LÄS MER

  3. 13. ”Vem sjutton vill ’gå på’ en reklam?” : En studie om avkodningens betydelse ur ett mottagarperspektiv inom marknadsföringsmetoden celebrity endorsement

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Camilla Widå; Sara Miras Wardell; [2015]
    Nyckelord :Celebrity endorsement; kändis; encoding; decoding; habitus; Stuart Hall; Pierre Bourdieu; varumärke;

    Sammanfattning : Celebrities used in advertising has recently been something that consumers have come in contact with on a daily basis. Corporations use celebrities and their attributes as positive reinforcement and association towards the company or their marketed product. LÄS MER

  4. 14. Officialprincipen och dess tillämpning i förvaltningsmål – särskilt om ansvaret för utredningen i invändningsmål rörande immateriella rättigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Daniel Roos; [2013]
    Nyckelord :förvaltningsrätt; administrative law; förvaltningsprocessrätt; administrative judicial procedure; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Rollfördelningen mellan part och domstol har länge varit föremål för diskussioner i juridisk doktrin. Frågeställningar kring vilka omständigheter som föranleder domstol att tillgodose partsintressen genom materiell processledning eller övriga utredande åtgärder leder inte sällan till komplexa resonemang hänförliga till civilprocessens och förvaltningsprocessens egentliga funktion. LÄS MER

  5. 15. Marknadskommunikation mot sitt segment

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SUSANNE EKLUND; AMANDA IVARSSON JÖNSSON; [2013]
    Nyckelord :Kommunikation; Segmentering Störning; Informationsbrus Distribution;

    Sammanfattning : Idag blir konkurrensen allt hårdare på marknaden, inte minst sagt i modebranschen. Företag tar till alla olika sorters konkurrensstrategier för att just de skall sticka ut från mängden. Här följer en studie inriktat på en av dessa konkurrensstrategier, nämligen marknadskommunikation. LÄS MER