Sökning: "Distribution varumärke"

Visar resultat 21 - 25 av 38 uppsatser innehållade orden Distribution varumärke.

  1. 21. "Syns man inte finns man inte" - en studie om underdogs konkurrenskraft

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Niclas Holmström; Jonas Kjellsson; Christian Spangsberg; [2010]
    Nyckelord :underdog; marknadsplats; snusbranschen; konkurrenskraft; strategi; positionering och kommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: ”Syns man inte finns man inte” – en studie om underdogs konkurrenskraft Författare: Christian Spangsberg, Jonas Kjellsson och Niclas Holmström Nyckelord: Underdog, marknadsplats, snusbranschen, konkurrenskraft, strategi, positionering och kommunikation Syfte: Syftet är att skapa förståelse för mindre företags strategier och konkurrenssituation, med fokus på hur de mindre företagen arbetar för att synliggöra och stärka sitt varumärke på marknadsplatsen i butik. Undersökningen har inte som syfte att ge en generell bild av företags branschagerande, utan att skapa en förståelse för underdogs agerande och möjligheter i en begränsad och svårarbetad bransch och dess marknadsplatser. LÄS MER

  2. 22. Marknadsföring och distribution av ett internationellt varumärke : En fallstudie av Kosta Boda

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Johan Eriksson; Sven Sigurdson; [2010]
    Nyckelord :marknadsföring; varumärke; globalt varumärke; globalt; internationellt;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera hur ett företag kan arbeta med marknadsföringen av sitt varumärke på en internationell marknad för att framgångsrikt upprätthålla och förmedla dess kärnvärden. I denna uppsats har vi valt att använda oss av en kvalitativ fallstudie för att ge läsaren en djupgående bild av företaget Kosta Boda och deras marknadsföring av varumärket på den internationella marknaden. LÄS MER

  3. 23. Alternativa distributionskanaler för mjölkprodukter : fördelar, problem och strategier : en studie ur producentens perspektiv

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Sofia Eriksson ; Tina Olsson; Jennie Söderberg; [2010]
    Nyckelord :alternativa distributionskanaler; mjölkproducenter; mjölkprodukter; distributionsstrategier; distributionsstruktur; mervärde; varumärke; nätverk;

    Sammanfattning : Mjölkproduktion är viktigt för svenskt jordbruk. Sektorn står för sammanlagt en femtedel av jordbrukets produktionsvärde. Trenden bland mjölkproducenterna går mot att de med små besättningar avvecklar sin verksamhet medan de stora växer. LÄS MER

  4. 24. "ICA I love eco" : - når budskapet fram?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Linn Hägg; Elin Gidmark; [2009]
    Nyckelord :Grön marknadsföring; kommunikationsprocessen; kommunikationskanaler; framgångsrik reklam; attityder; reklam;

    Sammanfattning : Konsumtionen har under de senaste årtiondena ökat drastiskt. Till viss del kan den ökade konsumtionen förklaras i den ökade folkmängden i världen, men än mer är ökningen relaterad till att vi människor har förändrat vårt konsumtionsmönster. LÄS MER

  5. 25. An analysis of the North American market for wood scanners

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Niklas Johansson; [2008]
    Nyckelord :optimizer; sawmill; grading association; trust; competitive forces;

    Sammanfattning : Innovativ Vision AB develops and delivers quality and production control systems for the woodworking industry. North America is emerging as one of the most important markets for Innovativ Vision AB and their scanner WoodEye. Since 2001 Innovativ Vision AB has an office in the USA for customer service and support. LÄS MER